8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

نصاب ها و نیازهای ذخیره سازی کاربران

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > نصاب ها و نیازهای ذخیره سازی کاربران

نصاب ها و نیازهای ذخیره سازی کاربران

برای نصابها یکی از راه های کسب پروژه ها و جذب اطمینان مشتریان، فهم نیازهای ذخیره سازی مشتریانی است که با توجه به نوع بازاری که در آن قرار دارند، از ضروریات و اهداف مختلفی برخوردارند. در ادامه این مقاله، برخی از نیازهای ذخیره سازی حاکم در بازارهای مختلف مورد بررسی قرار میگیرد.

نظارت شهری

یکی از بزرگترین چالش های نظارت شهری و اعمال قوانین، عمومیت یافتن داده های ویدئویی است که با کمک دوربین های نصب شده در مکان های مختلف ایجاد شده اند؛ این مکان ها عبارتند از: نبش خیابان ها، ساختمان ها، دریچه ها، محل های پذیرش و اتاق های مصاحبه در زندان و دوربین های کارگذاشته شده در لباس افسران پلیس. در چنین شرایطی برای دسترسی یافتن سریع و مستقیم به ویدئو، یک راهکار ذخیره سازیکارآمد نیاز است که افسران پلیس را قادر به جمع آوری سریع شواهد برای موارد گذشته و حال سازد و همچنین فرآیند مدیریت ویدئوی آنها را تسهیل سازد.

خرده فروشی

برای خرده فروشان، نقش ویدئو از تامین امنیت دارایی افراد به ارائه هوشمندی بیزینسی و تجزیه و تحلیل مشتریان تغییر یافته است. داده های ایجاد شده توسط دوربین ها دوباره نیازمند راهکارهای ذخیره سازی کارآمد هستند. این یکپارچه سازی آنالیتیکی با موارد استفاده کلیدی در خرده فروشی منجر به ایجاد انبوهی از داده ها میشود و داشتن سیستم های ذخیره سازی (حافظه) هوشمند به یکپارچه سازی داده های ایجاد شده از منابع مختلف در یک زیربنای گسترده کمک خواهد کرد.

حمل و نقل

همچون بخش هایی که پیشتر ذکر شد، اپراتورهای حمل و نقل نیز شاهد ایجاد حجم بالایی از ویدئوها هستند. با توجه به تعداد دوربین های بسیار زیادی که در حرکت مداوم به ضبط ویدئو میپردازند، د­اده های متمرکز بر حمل و نقل بسیار پیچیده تلقی میگردند. مراکز تبادل سفر نیازمند راهکارهای ذخیره سازی با عملکرد بالایی هستند که بتوانند از عهده ی جریان های ویدئویی با رزولوشن بالایی برآیند که با آنالیتیک های همزمان با وقوع رخداد به صورت 100 درصدی یکپارچه شده اند. «مراکز تبادل سفر یا قطب حمل و نقل، منطقه‌ای مرکزی است که مقصد اکثر سفرهای حمل‌ونقل همگانی است و سفرها از آنجا به مناطق دیگر توزیع می‌شود». یک راهکارذخیره سازی که قادر به برآورده سازی این نیازها باشد، این امکان را به مدیران IT و مدیران امنیتی میدهد که به آسودگی از داده های موجود در جهت حرکت از یک نوع بینش به سوی عمل استفاده کنند.

آموزش

با توجه با رفتارهای خشونت آمیز فراوان مشاهده شده ی این روزها در محوطه ی دانشگاه ها/ مدارس، نظارت ویدئویی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. داشتن یک راهکار ذخیره سازی که در شرایط اضطراری ضامن دسترسی سریع به ویدئوها باشد، امری حیاتی است. یکی از مشکلات شایع در بخش های امنیتی و نظارتی موسسات آموزشی، یکپارچه سازی ویدئوهای ضبط شده از سراسر محوطه ی دانشگاه ها/ مدارس است. هیچ فرقی نمیکند که ویدئوهای شما از کجا ضبط شده باشند، چیزی که اهمیت دارد داشتن حافظه ای است که بتوان بدان تکیه کرد. ویدئوهای ضبط شده میتوانند از دوربین های ثابتی گرفته شده باشند که ناظر بر فضاهای پیرامونی و ورودی ساختمان ها هستند و یا از طریق دوربین های متصل به لباس افسران پلیس حاضر در محوطه ی دانشگاه/ مدارس تهیه شده باشند.

اهمیت تبحر نصاب ها

در این شرایط، نصاب هایی که از دانش لازم در زمینه ی سیستم های ذخیره سازی برخوردارند، نقش مهمی را در برآورده سازی نیازهای کاربران ایفا میکنند. هر یک از فروشندگان سیستم های ذخیره سازی مدعی تخصص در قابلیت های ذخیره سازی ویدئویی هستند، اما هنگامی که در فضاهای مقیاسی و عملکردمحور میزان حافظه یکسان نباشد – چالش پیش روی مشتریان، یافتن نصابی حرفه ای است که نسبت به چگونگی برنامه ریزی برای یک راهکار ذخیره سازی متناسب با نیازهای فردی کاربران آگاه باشد.

به عنوان مثال در پروژه های با مقیاس بزرگ، چندین فاکتور وجود دارد که میتواند کارآمدی سیستم ذخیره سازی را تحت تاثیر قرار دهد. زیربناهای شبکه باید به درستی نصب شده و توسط دسترسی ها، همگرایی و لایه های اصلی که به دقت طراحی شده و همچنین کابل های سطح بالا پشتیبانی شوند تا بدین شکل انتقال بااطمینان از دستگاه های اِج-محور به سیستم های ذخیره سازی تضمین گردد. پس از آن، نصاب موردنظر باید مجهز به دانش لازم برای طراحی و اجرای پروژه ای شود که متناسب با نیازها و بودجه ی کاربران باشد. در انتخاب یک راهکار ذخیره سازی مناسب، ترجیح شخصی نصاب اهمیتی ندارد. مسائلی چون ساختار فیزیکی سازمان کاربر مربوطه، نوع و اندازه ی خود پروژه و نیازها و اهداف کاربر از جمله موارد تاثیرگذار بر انتخاب یک راهکار ذخیره سازی مناسب هستند.

 یکی از بزرگترین نگرانی های بیزینس های با سایز کوچک و متوسط، مسئله تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری روی سیستم های ذخیره سازی یا ذخیره سازی همه چیز در فضاهای ابری بوده است. نصاب ها باید نقاط مثبت و منفی تمامی راهکارها را برای کاربران توضیح دهند.

برگرفته از مجله a&s

http://www.didarc.com/fa/news/understanding-users%E2%80%99-storage-needs-key-to-sis

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran