8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

تکنولوژی های AI در سال 2019

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > تکنولوژی های AI در سال 2019

تکنولوژی های AI در سال 2019

مسئولین بخش تکنولوژی شرکت ها از جمله افراد تصمیم گیرنده ای به شمار می آیند که باید به دنبال راه هایی برای بکارگیری درست هوش مصنوعی در بیزینس های خود باشند و بدین شکل ارزش افزوده ایجاد کنند. به قطع میتوان گفت که تمام تکنولوژی های هوش مصنوعی مزایای خاص خود را دارند، با این حال همه ی این تکنولوژی ها ارزش سرمایه گذاری ندارند.

امید این مقاله بر آن است که شما هم همچون 62٪ از کمپانی هایی که با بکارگیری هوش مصنوعی باعث رونق جریان کاری شرکت های خود شده اند، به خیل این گروه بپیوندید و از مزایای این تکنولوژی در حوزه ی کاری خود بهره مند شوید.

به نقل از شرکت نرتیو ساینس، « تا سال 2018، 62٪ از شرکت ها از تکنولوژی هوش مصنوعی AI استفاده خواهند نمود».

1.  ساخت زبان طبیعی

ساخت زبان طبیعی یکی از زیرشاخه های هوش مصنوعی AI است که داده ها را به متن تبدیل کرده و کامپیوترها را قادر میسازد که با دقت هر چه تمام به انتقال و رساندن ایده ها بپردازد.

از این تکنولوژی برای تهیه گزارش و ایجاد خلاصه ای از وضع بازار استفاده میشود و بسیاری از شرکت ها ارائه کننده ی این تکنولوژی هستند.

2. تشخیص صدا

سیری یکی از جمله سیستم هایی است که قادر به فهمیدن حرف های شماست.

روز به روز به تعداد سیستم هایی که قادر به تشخیص و آوانویسی زبان انسانی اند افزوده میشود و از طریق سیستم های تعاملی صدا-محور و اپلیکیشن های موبایلی، این تعداد در حال رسیدن به صدها و یا حتی هزاران عدد نیز هست.

3. عوامل مجازی

عامل مجازی، یک عامل یا برنامه ی کامپیوتری است که قادر به تعامل با افراد میباشد. یکی از رایج ترین نمونه  های این نوع تکنولوژی، چت باتها هستند. در حال حاضر از عوامل مجازی برای ارائه خدمات مشتریان و پشتیبانی استفاده شده و به عنوان مدیران هوشمند خانگی کارایی دارند.

4. پلتفرم های یادگیری ماشین

این روزها کامپیوترها نیز به راحتی قادر به یادگیری هستند و میتوانند به حد غیر قابل باوری هوشمند باشند. یادگیری ماشین ﴿ML﴾ یکی از زیرشاخه های علوم کامپیوتر و شاخه ای از تکنولوژی هوش مصنوعی AI است. هدف این تکنولوژی ساخت و توسعه تکنیک هایی است که امکان یادگیری را برای کامپیوترها فراهم میسازد.

با در اختیار قرار گرفتن الگوریتم ها، APIها (رابط برنامه‌نویسی کاربردی)، ابزارآلات توسعه و آموزش، تکنولوژی بیگ دیتا یا کلان داده، اپلیکیشن ها و سایر ماشین ها، پلتفرم های یادگیری ماشین هر روز شهرت بیشتری نسبت به قبل پیدا میکنند.

در حال حاضر از این تکنولوژی برای پیش بینی و طبقه بندی استفاده میگردد. آخرین کاربرد این تکنولوژی که نخستین و تنها ابزار مدیریت مخاطبین در جهان حساب میشود، بکارگیری هوش مصنوعی AI و یادگیری ماشین در تبلیغات دیجیتال و جستجوی سودمندترین مخاطب یا گروه برای هر یک از تبلیغات میباشد.

5. سخت افزارهای بهینه سازی شده با AI 

تکنولوژی AI باعث کاربرپسندتر شدن سخت افزارها میشود. اما چگونه؟ این امر با کمک گرافیک ها، واحدهای پردازش مرکزی و دستگاه های پردازش جدیدی امکان پذیر میشود که به صورت ویژه برای اجرای کارهای AI-محور طراحی و ساختاربندی شده اند.

و در صورتی که تا به حال این موارد را به چشم خود ندیده اید، میتوان انتظار ظهور قریب الوقوع و مقبولیت گسترده ی چیپ های سیلیکونی بهینه سازی شده با  AI را داشت که بتوان به دستگاه های پرتابل خود وصل نمود.

6. مدیریت تصمیمات

ماشین های هوشمند قادر به تعریف قوانین و منطق به سیستم های AI هستند و از این روی از این ماشین ها میتوان در جهت نصب/آموزش اولیه، نگهداری مداوم و تنظیم  سیستم ها استفاده نمود.

مدیریت تصمیمات تا بحال در موارد کاربرد شرکتی متنوعی به کار گرفته شده است؛ بدین شکل میتوان به تصمیمات خودکارسازی شده جهت داد و تصمیم گرفت و بیزینس خود را تا حد امکان به سودرسانی بیشتر رساند.

به نقل از مایک رولینگز، معاون رئیس پژوهش در گارتنر: « روی تمام فرآیند تصمیم گری میتوان تجدیدنظر دوباره کرد و از نقاط قوت و ضعف هر دوی ماشین ها و انسان ها برای به حداکثر رساندن ایجاد ارزش و تغییر فرآیند تصمیم گیری استفاده نمود».

7. پلتفرم های یادگیری عمیق

پلتفرم های یادگیری عمیق از فرم خاصی از یادگیری ماشین استفاده میکنند که مدارهای نورونی مصنوعی و لایه های انتزاعی مختلفی را شامل میشوند؛ این لایه ها قادر به تقلید از مغز انسانی، پردازش داده ها و ایجاد الگوهایی برای تصمیم گیری هستند.

در حال حاضر از پلتفرم یادگیری عمیق عمدتا برای تشخیص الگوها و طبقه بندی کاربردهایی استفاده میشود که تنها با مجموع داده های مقیاس بالا سازگار هستند.

8. بیومتریک ها

این تکنولوژی قادر به تشخیص، اندازه گیری و آنالیز رفتار و جنبه های فیزیکی ساختار و شکل بدن افراد است. بیومتریک ها امکان ایجاد تعاملات طبیعی تری را بین افراد و ماشین ها فراهم میسازند؛ این تعاملات به حس لامسه، شناسایی تصاویر، صداها و تشخیص زبان بدن مربوط شده و سهم بزرگی از حوزه ی پژوهش در بازار را تشکیل میدهند.

9. خودکارسازی فرآیندهای روباتیک

خودکارسازی فرآیندهای روباتیک از متون و متدهایی که کارهای انسانی را تقلید و خودکارسازی میکنند استفاده می نماید تا از فرآیندهای شرکتی پشتیانی کند.

این کار به ویژه به درد شرایطی می خورد  که استخدام افراد برای انجام یک کار یا گران تمام شده و یا چنان که باید کارآمد واقع نمیگردد.

این راهکار چیزی است که به شما اجازه میدهد تا بیشترین نتیجه را استعداد انسانی خود به دست آورید و کارمندان را به جایگاه های استراتژیک و خلاقانه  تری منتقل کنید و در نتیجه تاثیر شگفت انگیز آن را روی رشد شرکت خود ببینید.

برگرفته از Adext

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran