8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

تامین امنیت در ویلاهای مسافرتی

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > تامین امنیت در ویلاهای مسافرتی

تامین امنیت در ویلاهای مسافرتی

آیا نسبت به سرقت یا ورود غیرقانونی افراد به ویلای مسافرتی خود در زمان نبودتان نگران هستید؟ آیا ضررهای زیادی را در اثر وقوع بلایای طبیعی در نبود خود متحمل شده اید و میخواهید که تنها با چند نکته مختصر ویلای مسافرتی/خانه ی دوم خود را امن و ایمن کنید؟

این مقاله به کمک شما خواهد آمد. در این مقاله نکات پیشرفته ی تامین امنیت و ایمنی در ویلاهای مسافرتی در ایام تعطیلات مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. با خواندن این مقاله میتوانید تمامی اطلاعات لازم را با جزئیات آن به دست آورید و یا در صورت کمبود وقت میتوانید نگاهی اجمالی به فهرست نکات مهم تعبیه شده در انتهای مقاله بیاندازید.

روی دوربین های امنیتی مخصوص ویلاهای مسافرتی سرمایه گذاری کنید.

بهترین راه برای تامین امنیت یک ویلای مسافرتی، بازبینی آن مکان با چشمان خود افراد است. دوربین های امنیتی مخصوص ویلاهای مسافرتی به راحتی میتوانند به چشمان شما در آنجا تبدیل شوند.

در ادامه این مقاله ببینید که دوربین های نظارت ویلاهای مسافرتی چگونه شما را از شر مسائل امنیتی محتمل و ترس از ناشناخته ها میرهانند:

  •          بازبینی زنده ویلاهای مسافرتی به صورت دورادور، امکان بررسی و بازبینی ویلا/خانه ی دوم شما را در هر زمانی فراهم میسازد؛
  •          هشدارهای مبنی بر تشخیص حرکت، شما را نسبت به آخرین حرکات مشکوک صورت گرفته در اطراف خانه آگاه میسازند؛
  •          وجود دو ورودی/خروجی صدا در سیستم امنیتی به شما این امکان را میدهد که در صورت ورود فرد متجاوز به محدوده ملک و املاک شما به صورت کلامی به او هشدار دهید؛
  •          قابلیت دید در شب به شما اجازه میدهد که حتی در تاریکی شب نیز به صورت دورادور به برقراری ارتباط با خانه خود بپردازید.

برخی از افراد تصور میکنند که بکارگیری دوربین های تقلبی و ارزان برای عقب راندن و ترساندن سارقین کافی خواهد بود. اما واقعیت ماجرا از این قرار است که این نوع دوربین ها در عمل هیچ فایده ای برای محافظت از خانه ی دوم/ویلای مسافرتی شما ندارند.

و به یاد داشته باشید که سیستم های امنیتی واقعی لزوما نیازی به صرف میزان پول هنگفتی ندارند. دوربین های امنیتی ارزان (اما کارآمدی) وجود دارند که میتوانند آرامش خاطر شما را در هر جایی که هستید فراهم سازند.

آیا در ویلای مسافرتی خود به شبکه WiFi دسترسی ندارید؟ هیچ جای نگرانی نیست. یک دوربین امنیتی 4که قادر به اتصال به شبکه های سلولار باشد برای حل این دست مشکلات طراحی شده است.

مزیت استفاده از دوربین های امنیتی: به تصاویر ضبط شده توسط دوربین های امنیتی HD از مناظر فوق العاده ی ویلای مسافرتی خود در مقابل آب فکر کنید؛ با بازبینی همزمان با وقوع رخداد دیگر هیچ احتیاجی به نگرانی در مورد مسائلی چون وقوع سیل و این دست موارد نیست.

سوالات متداول در مورد سیستم ها/دوربین های امنیتی مخصوص ویلاهای مسافرتی/خانه دوم

دو سوال وجود دارد که به احتمال زیاد نسبت به آن گیج و گنگ بوده و قبل از جستجو برای راهکارهای نظارت ویدئویی به آن اهمیت میدهید.

سوال 1. آیا نصب و بکارگیری دوربین های امنیتی در ویلاهای مسافرتی اجاره ای قانونی است؟

اگر بخواهیم به صورت گوتاه پاسخ این سوال را بدهیم، باید بگوییم بله! اما در صورت بکارگیری دوربین های نظارتی مخصوص ایام تعطیلات در مناطقی که افراد انتظار حفظ حریم شخصی بیشتری دارند – همچون اتاق پرو، دستشویی و حمام و اتاق های خواب – این کار نقض قوانین حریم شخصی افراد تلقی میگردد.

بنابراین در صورت تمایل به اجاره یک ویلای مسافرتی، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که دوربین های امنیتی به شکل درست و در منطقه ی مناسب نصب شده باشند.

سوال 2. بهترین دوربین/سیستم امنیتی مخصوص ویلاهای مسافرتی چه دوربینی است؟

هنگامی که نوبت به انتخاب دوربین برای تامین امنیت ویلاهای مسافرتی میرسد، مدل دوربین هایی که با باتری کار میکنند را باید به کلی کنار گذاشت، چرا که این نوع دوربین ها اغلب قادر به نمایش از راه دور نبوده و عمر باتری بسیار کوتاهی دارند.

بهترین انتخاب برای ویلاهای مسافرتی/خانه های دوم، دوربین های امنیتی PoE هستند. علاوه بر وجود سیگنال ثابت (محافظت 24 ساعته/کل 7 روز هفته در طول سال) و نصب آسان، در این نوع دوربین ها حتی بدون اتصال به اینترنت هم میتوان به صورت دورادور به محتوای این دوربین ها دسترسی پیدا کرد.

نکته کلیدی: هیچ فرقی نمیکند که کیلومترها از ویلای مسافرتی خود فاصله داشته باشید یا در ویلای خود باشید، دوربین های امنیتی PoE بهترین انتخاب برای تامین امنیت ویلاهای مسافرتی هستند. نصب این دوربین ها در ویلاهای مسافرتی اجاره ای جهت تامین امنیت ملک و املاک هیچ مانعی نداشته و کاملا قانونی است.

تمامی ورودی های ویلای مسافرتی خود را ایمن کنید.

حدود 30 درصد از سارقین از طریق درب ها یا پنجره های باز  مانده یا قفل نشده وارد منازل میشوند – مخصوصا درب ها و پنجره-های طبقه اول که سارقین میتوانند پشت گل و گیاهان بلند پنهان شوند (و این مورد در ویلاهای مسافرتی بسیار معمول است.)

سوالی که مطرح میشود این است که چگونه باید این ورودی های مهم را پیش از رفتن ایمن کرد؟

1. نکات مربوط به امنیت دربها و قفل ها

به یاد داشته باشید که در صورت سست بودن درب ویلای شما، نصب و بکارگیری امن ترین و بهترین قفل های دنیا نیز افاقه نخواهد کرد.

در صورتی که نگران ظاهر زمخت درب و خراب شدن زیبایی ویلای خود (همچون کلبه های ویلایی) هستید، درب ویلای خود را با صفحات فلزی تقویت کرده و تعدادی قفل کارآمد همچون قفل  های چفت خور محکم و قفل های سوزنی غلتان روی آن قرار دهید.

2. نکات مربوط به امنیت کلیدها

به قطع کلیدهای یدکی را نباید بیرون از خانه و در جاهایی چون زیر پادری جلوی درب، زیر یک صخره مصنوعی و یا در سایر مخفیگاه  های معروف قرار داد. بهترین کار، دادن یک کلید اضافی به یک همسایه مطمئن است. و در صورت نقل مکان به یک ویلای مسافرتی جدید یا گم کردن کلیدهای ویلای خود بهتر است قفل های درب ویلای خود را به کل تعویض کنید.

3. نکات مربوط به امنیت پنجره ها

از آنجایی که پنجره ها یکی از معمول ترین نقاط ورود به منازل در ماه های گرم سال هستند، نخستین چیزی که باید انجام دهید اطمینان حاصل نمودن از قفل بودن تمامی پنجره هاست. برای داشتن سطح بالاتری از امنیت میتوانید از قفل های مخصوص پنجره، سنسورهای پنجره و نوار-میخ در آستانه پنجره ها استفاده نمایید.

توجه کنید: پنجره های ویترینی ریسک بالای ورود سارقین را با خود به همراه می آورند، چرا که افراد با عبور از مقابل این نوع پنجره ها به راحتی متوجه وجود اشیاء قیمتی داخل منزل میشوند. برای آنکه خانه ی شما کمتر جلب توجه کند، در داخل خانه یک دوربین امنیتی که قابل رویت باشد تعبیه کرده و اشیاء قیمتی همچون پیانو خود را به جای دیگر منتقل کنید.

ظاهری تمیز و آباد برای ویلای مسافرتی خود بسازید.

طبق گزارش های ارائه شده، ویلاهای مسافرتی خالی با دسترسی آسان، ویلاهای با پوشش زیاد برای مخفی شدن و ویلاهای با راه فرار عالی، بهترین و شایع ترین اهداف سارقین هستند.

بنابراین بهتر است طوری رفتار کنید که افراد متوجه شوند کسی در این خانه زندگی میکند و یا اینکه به هنگام نبود شما کسی از ویلایتان مراقبت میکند.

  •           باغبانی را استخدام کنید تا از حیاط ویلای شما نگهداری کند. یک سارق حرفه ای در صورت مسدود شدن دربها و پنجره ها توسط درختچه ها، بوته ها و درختان متوجه این پرچم قرمز میشود.
  •           تحویل نامه های پستی خود را لغو کنید. اجازه ندهید که نامه ها و روزنامه های ارسالی مقابل خانه شما تلنبار شوند. این امر علاوه بر اینکه به منزله ی یک نامه ی دعوت برای سارقین منازل تلقی میگردد، برای سارقین هویت نیز وسوسه برانگیز خواهد بود.
  •           از تایمرهای خودکار برای سیستم های نورپردازی استفاده کنید. این کار به صورت کارآمدی میتواند باعث جلوگیری از ورود سارقین در شب شود و این حس را در آنها ایجاد کند که کسی در خانه است.
  •           از علائم هشدار خانگی مقابل درب خود استفاده کنید. تابلوی “مراقب سگ باشید” میتواند برخی از سارقین را بترساند و تابلوی “برای اجاره” بیان کننده ی خالی بودن خانه ی شماست.
  •           گزینه ی اجاره دادن ویلای مسافرتی خود را نیز در نظر بگیرید. آوردن مستاجر برای بازه های زمانی کوتاه میتواند به شما کمک کند تا همه چیز را تحت کنترل داشته و به صورت همزمان به کسب درآمد نیز بپردازید. با این حال بهتر است که پیش از این کار، آنها را نسبت به وجود دوربین های نظارتی امنیتی داخل منزل آگاه سازید.
  •           زمان بندی مسافرت یا عکس های گرفته شده در بیرون ویلای مسافرتی خود را در فضاهای مجازی به اشتراک نگذارید. با اطلاعات منتشر شده، سارقین باهوش میتوانند روزهای نبود شما و محل دقیق منزلتان را متوجه شوند.
  •           پرده های خانه باید باز یا بسته شوند؟ انتخاب بین این دو گزینه کمی دشوار است. پیشنهاد ما این است که کمی از پرده ها را باز بگذارید، اما اشیاء قیمتی خود را از دید سارقین دور کنید.

با همسایگان خود رابطه ای خوب برقرار کنید.

یک همسایه مطمئن از آنچه که شما فکر میکنید مهمتر است. ساکنین دائم همیشه افراد در همسایگی و نیروهای امنیتی محلی را بهتر از شما میشناسند. در اغلب موارد و در شرایط اضطراری همچون مواردی چون وقوع مسائل امنیتی یا آتش سوزی در ویلای مسافرتی شما، یک همسایه هوشیار کارآمدتر از هر چیز دیگری ظاهر میشود.

مطمئن شوید که همسایگان ویلای مسافرتی (زمستانی/تابستانی) شما را میشناسند و به یک همسایه مطمئن اطلاع دهید که ویلای شما برای چندین ماه خالی خواهند ماند، بدین شکل دیگر سارقین را با میهمانان شما اشتباه نخواهند گرفت. شماره تلفن و کلیدهای یدکی خود را برای شرایط اضطراری در اختیار او قرار دهید.

فهرست کاملی برای تامین امنیت ویلای مسافرتی/خانه ی دوم

با توجه به موارد بررسی شده در این مقاله، به احتمال زیاد نسبت به بهترین راه برای تامین امنیت ویلای مسافرتی خود فکرهایی کرده اید. در این قسمت از مقاله، فهرست جامع و مختصری از این موارد آورده شده است:

  •           یک دوربین امنیتی PoE نصب کنید (بهترین راه برای بازبینی یک ویلای مسافرتی)
  •           دربهای وسط-خالی را با دربهای آهنی جایگزین کنید (حداقل آنها را با ورقه های آهنی تقویت کنید)
  •           تجهیزات مربوط به باغبانی، نرده بان ها و سایر ابزارآلات خود را از دید و دسترسی سارقین بردارید.
  •           دستگیره های معمولی ویلای خود را با قفل های چفت-خور یا قفل های سوزنی غلتان جایگزین کنید.
  •           کلیدهای یدکی را از فضای بیرون ویلای خود جمع آوری کنید (در جعبه نامه های پستی، گلدانها یا زیر پادری ها)
  •           در صورت جدید بودن ویلای مسافرتی یا گم کردن کلیدهای خود، تمامی قفل ها را تعویض کنید.
  •           یک کلید یدکی و شماره تلفن همراه خود را به یک همسایه مطمئن بدهید.
  •           باغبانی را برای مراقبت از حیاط ویلای خود، هرس علوفه، بوته ها و پرچین ها استخدام کنید.
  •           به جای تابلوی “برای اجاره” از تابلوی “مراقب سگ باشید” استفاده کنید.
  •           اجاره-دادن کوتاه مدت ویلای خود را در نظر بگیرید.
  •           از یک همسایه مطمئن کمک بخواهید و او را نسبت به برنامه سفر خود آگاه کنید.
  •           از دارایی های موجود در ویلای خود یک لیست تهیه کنید.
  •           برای اشیاء گران قیمت خود از صندوق های مخصوص کلیدهای ویلاهای مسافرتی استفاده کنید.
  •           خود را با یک تست مربوط به تامین امنیت ویلای مسافرتی امتحان کنید تا ببینید موردی از قلم افتاده است یا خیر.

جمع بندی

خود را جای سارقین قرار دهید و مثل آنها فکر کنید، به قطع این کار به شما کمک خواهد کرد. دفعه بعد قبل از بازگشت به خانه ی اصلی خود، در ویلای مسافرتی/خانه ی دوم خود کمی قدم بردارید و به دنبال نقاط کور امنیتی ویلای مسافرتی خود بگردید. بدون شک راهی برای برطرف سازی این نقاط کور پیدا خواهید کرد.

برگرفته از مجله اینترنتی Reolink

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran