8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

چگونگی انتخاب یک دوربین متناسب با کار خود

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > چگونگی انتخاب یک دوربین متناسب با کار خود

چگونگی انتخاب یک دوربین متناسب با کار خود

درمقایسه با گذشته، از دوربین های دام گرفته تا دوربین های بولت، امروزه گزینه های بیشتری از دوربین های نظارتی در بازار وجود دارد. با افزایش عملکرد دوربین ها، این سوال مطرح میگردد که چگونه یک مسئول امور امنیتی در مورد دوربین مناسب با تاسیسات خود باید تصمیم گیری کند؟

  • از خود این سوال را بپرسید که چرا میخواهید در این مکان دوربین نصب کنید؟

یکی از مهمترین بخش های انتخاب یک دوربین، تعیین محدوده منطقه تحت پوشش و هدف نظارت شما است. دوربین های پانوراما و چندسنسوره امکان پوشش دهی وسیع را فراهم میسازند، اما استفاده و بکارگیری چنین دوربین هایی در یک ساختمان اداری کوچک لزومی ندارد. از سوی دیگر، این دوربین ها از قابلیت زوم دیجیتال روی یک صحنه برخوردارند، قابلیتی که در بازبینی ویدئوها برای یافتن حقیقت رویدادهای صورت گرفته کارآمد است. هدف گذاری درست به شما کمک میکند تا بین الزامات موردنظر خود و الزاماتی که واقعا به آنها احتیاج دارید، تفاوت بگذارید.

  • چه الزامات فنی برای برآورده سازی اهداف نظارتی نیاز است؟

بکارگیری دوربین در یک منطقه میتواند نیازمند برخی عملکردهای خاص باشد؛ برخی از این عملکردها شامل داشتن کارکرد تحت شرایط نوری پایین، قابلیت ضدآب یا ضدضربه بودن میشود. در صورتی که یک فضای گسترده نیازمند پوشش دهی باشد، باید نسبت به تفاوت های دوربین های PTZ، پانوراما و چندسنسوره آگاهی پیدا کرد. دوربین های PTZ مجهز به یک ویژگی فنی هستند که به آنها اجازه میدهد تا بدون تکیه بر قابلیت زوم دیجیتال، روی چیزهایی که در فواصل دور قرار دارند زوم کنید. از سوی دیگر دوربین های چندسنسوره که از مگاپیکسل های بالا برخوردارند تنها با استفاده از یک دوربین، چه در طول ضبط زنده و چه پس از بازبینی ویدئوها بعد از وقوع یک رخداد، قابلیت پوشش دهی فضاهای بزرگ و زوم دیجیتال را فراهم میکنند. قابلیت های مختلف، نیازهای متفاوت را برآورده میسازند.

  • آیا زیربنای تحت شبکه موجود از دوربین شما پشتیبانی میکند؟

به محض فکر کردن در مورد الزامات فنی و انتخاب دوربین احتمالی، زیربنای تحت شبکه موجود باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. احتمال دارد که زیربنای موجود قادر به پشتیبانی از حجم بالایی از داده ها که از چند دوربین نظارتی باکیفیت به دست آمده نباشد. در این صورت، بکارگیری یک سیستم فیبر-محور را میتوان به عنوان یک گزینه در نظر گرفت، البته در صورتی که هزینه های سیم کشی های جدید سنگین تمام نشود.

  • دوربین شما چه تاثیری بر قابلیت های ضبطتان دارد؟

هر چه تعداد مگاپیکسل های ویدئوها و تصاویر ضبط شده توسط یک دوربین بالاتر باشدْ، به ظرفیت ذخیره سازی بالاتری نیز احتیاج خواهد بود. مشتریان از ایده ی دوربین های 4k استقبال میکنند اما این امکان وجود دارد که دستگاه های ضبط آنها دارای ظرفیت ذخیره سازی لازم برای پشتیبانی از این دوربین ها نبوده و استانداردهای موردنیاز برای نگهداری از ویدئوهای ضبط شده در طی چند روز را برآورده نسازد. در صورتی که یک مشتری دارای استاندار مربوط به ویدئوهای ضبط شده در طی چند روز باشد و با این حال در دوربین های با رزولوشن پایین تر برای رسیدن به این استاندارد دچار مشکل شود، به احتمال زیاد افزودن یک دوربین با رزولوشن بالاتر نمیتواند مقرون به صرفه ترین یا کارآمدترین راهکار باشد.

  • آیا زیبایی ظاهری سیستم اهمیت دارد؟

پس از انتخاب یک دوربین با توجه به نیازها و الزامات فنی، این امکان وجود دارد که برخی تصمیم گیرندگان نامرتبط به بخش امنیت در مقابل این انتخاب مقاومت نشان دهند. به عنوان مثال، شاید در یک لابی بیزینسی، به خاطر کیفیت تصویری که بیزینس مربوطه به دنبال آن است، از یک دوربین PTZ استفاده شود، اما بکارگیری چنین دوربینی در این محیط میتواند بسیار در چشم باشد. در چنین شرایطی، استفاده از یک دوربین چندسنسوره ی کوچکتر که کمتر در چشم باشد میتواند به عنوان یک گزینه ی جایگزین در نظر گرفته شود. همچنین در نظر گرفتن سایر پایه های نصب همچون پایه های کوتاه و فرورفته یا رنگ آمیزی خود دوربین برای تناسب پیدا کردن با فضایی که در آن قرار گرفته شده نیز به عنوان گزینه های دیگر مطرح هستند. در صورت عدم امکان بکارگیری چنین گزینه هایی، شاید نیاز باشد که دوربین دیگری انتخاب شود. به هنگام انتخاب یک دوربین، موارد زیادی را، از بحث های فنی گرفته تا بحث های زیبایی شناختی باید در نظر گرفت. تعیین یک هدف از قبل، تضمین کننده ی آن خواهد بود که اقدامات مختلف روی یک چشم انداز مشترک در حال کار شدن هستند تا بدین شکل بهترین راهکاری را که مطابق نیازها و تقاضاهای شماست پیدا کنید.

 

منبع: سکیوریتی نت

http://www.didarc.com/fa/news/how-to-choose-the-best-camera-for-your-job

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran