8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

چگونه دوربین ‌های IP هوشمند، موجب ارتقای آنالیز پیش‌بینی‌ کننده می ‌شوند

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > چگونه دوربین ‌های IP هوشمند، موجب ارتقای آنالیز پیش‌بینی‌ کننده می ‌شوند

چگونه دوربین ‌های IP هوشمند، موجب ارتقای آنالیز پیش‌بینی‌ کننده می ‌شوند

دوربین ‌های IP هوشمند

چندسالی‌ است که آنالیز تصویر یا ویدئوآنالیتیک، کاربران نهایی را قادر ساخته تا افراد به‌ خصوص یا وسایل نقلیه‌ ای که وارد مناطق محدود می‌ شوند را تشخیص دهد، اطلاعات پلاک وسایل نقلیه را بخواند، برای افراد به‌خصوصی را در جمعيت اسکن کند و بسیاری موارد دیگر. سیستم ‌های مدیریت ویدئوی امروزی (VMS) و دوربین ‌های IP با قابلیت ‌های پردازش قدرتمندی ساخته می‌ شوند؛ قابلیت‌ هایی که تولید آنالیز پیشرفته ‌تر را به سوی تشخیص دقیق ‌تر و صحیح ‌تر ناهنجاری‌ های رفتاری سوق می ‌دهد؛ این رفتارها هشدارها را فعال می‌ کنند و این بخش مهمی از مبحث آنالیز پیش ‌بینی ‌کننده است.
آنالیز پیش‌ بینی‌ کننده که با محرک‌ های هشدار استاندارد متفاوت است، اطلاعاتی را که از حجم وسیع داده ‌هایی نظیر نظارت تصویری، کنترل دسترسی، مدیریت بازدیدکننده، مدیریت بحران و سایر سیستم ‌ها جمع ‌آوری می‌ کند، اطلاعات را درمقابل مدل‌ های رفتاری ایجاد شده ارزیابی می ‌نماید و به پیشبینی احتمال وقوع حادثه ‌ای مشابه در آینده می ‌پردازد.
آنالیزهای مبتنی بر دوربین به شکل قابل توجهی در سال ‌های اخیر ارتقا یافته ‌اند اما این فناوری‌ ها عمدتاً فعال باقی‌ می ‌مانند و اطلاعات ارزشمندی برای تحقیقات پس از رویداد را در اختیار افراد قرار می ‌دهند. با این‌ حال، همچنان که صنعت حفاظت در زمینه ‌ی پیش ‌بینی رو به پیشرفت است، دوربین ‌های IPهوشمند، به کارکنان اجازه می ‌دهند تا به اقداماتی فعالانه و به‌ جا مبادرت کنند و پیش از وقوع حادثه مانع از بروز آن شوند.
دوربین‌ هایی که به قابلیت ویدئوآنالیتیک مجهزند اخیراً در زمینه‌ ی آنالیز پیش‌بینی کننده پیشرفت ‌های چشمگیری داشته‌ اند. این پیشرفت‌ ها با فراهم‌ سازی ابزارهایی برای تشخیص صحیح حوادث و تبدیل آنها به فرصت‌ هایی برای تهیه‌ ی سیستم‌ های مربوطه حاصل شده‌ اند؛ سیستم‌ هایی که می‌ توانند با نشان دادن حرکات فیزیکی، پاسخی سریع بدهند؛ در نتیجه خطرات احتمالی آینده، پیش از وقوع مشخص خواهد شد.
ویدئوآنالیتیک مخصوص شمارش افراد می‌ تواند برای تشخیص تعداد زیادی از افراد تجمع کرده در منطقه ‌ای مشخص به ‌کار رود.

زمانی که راهکار پیش‌ بینی ‌کننده برای بررسی و آنالیز شروع به جمع ‌آوری داده‌های موجود می‌ کند، ویدئوآنالیتیک می‌ تواند تعیین کند که یک هشدار باید داده شود یا نه. بر اساس عوامل از پیش تعیین شده یا آنالیز اتفاقات قبلی، تجمع‌ های چند ساعته می‌ تواند دلیل کافی برای ارسال هشدار به کارکنان بخش حفاظت باشد تا متوجه یک شرایط منفی احتمالی شوند. موقعیت گروه نیز می‌ تواند عامل مهمی باشد، چرا که تجمع در یک کنفرانس یا اتاق استراحت، شاید در مکان‌ های دارای محدودیت، از اولویت کمتری برخوردار باشد.

فناوری نمی ‌تواند به‌ تنهایی قضاوت درستی از حادثه داشته باشد؛ زیرا همه‌ ی اطلاعات موجود را جمع‌ آوری می ‌کند تا میزان خشونت موجود در یک حادثه را تعیین نماید، اما نکته‌ ی مهم ‌تر آن است که اقدامات فوری هنگام بروز و اقدامات لازم پس از بروز آن باید مد نظر قرار گیرند.
زمانی که داده ‌ها جمع ‌آوری شدند تا اطلاعات کامل‌ تری از شرایط ارائه دهند، راهکارهای پیش ‌بینی‌ کننده تمامی اطلاعات موجود را آنالیز می‌‌کنند تا سطح و میزان خطر را تعیین کنند.
اطلاعات حاصل از راهکارهای تقویمی مبتنی بر شبکه ممکن است آشکار سازند که یک تجمع مردمی به وجود آمده در محلی خاص به مناسبت انجام یک گردهم‌آیی یا جلسه آموزشی برنامه ‌ریزی شده باشد. آنالیزهایی نظیر شمارش افراد و تشخیص چهره همراه با کنترل دسترسی و داده ‌های سیستم HR می ‌توانند نشان دهند که همه‌ ی افراد حاضر در این تجمع، مجاز هستند که در بخش خاصی باشند. در این صورت یک ایمیل برای کارکنان ارسال خواهد شد تا به آنان قوانین حفاظتی را یادآوری کند.
اما اگر افراد غیرمجاز در محوطه یافت شوند، کارکنان بخش حفاظت احتمالاً به آن مکان اعزام خواهند شد تا هدف تجمع را تعیین کنند و کاربران غیرمجاز را بر اساس قوانین موجود، از مکان دور نمایند. علاوه بر این، دوربین‌ های هوشمند می‌توانند قابلیت‌ های آنالیتیک را به‌ کار ببرند تا تشخیص دهند که آیا اشیا از آن محوطه حذف شده یا خیر.
دوربین ‌های نظارت تصویری هوشمند نقش قابل توجهی در آنالیز پیش‌ بینی‌ کننده‌‌ ي مؤثرتر دارند. سیستم‌ های حفاظت یکپارچه شده و سیستم‌ های نظارتی با قابلیت‌ های ویدئوآنالیتیک قدرتمند را می ‌توان برای ارتقای حفاظت، کاهش ریسک و احتمال کلاهبرداری به‌ کار برد. انتخاب هوشمندانه صحنه‌ از هر حادثه، متخصصان حفاظت را قادر می ‌سازد تا فرصت جلوگیری از بروز شرایط احتمالی خطرناک، پیش از وقوع حادثه را داشته باشند.
توجه توجه:
<<مقاله منتشر شده در این سایت از كانال نمايشگاه سيستم هاي ايمني، حفاظتي،مقالات و اخبار صنعت سيستم هاي ايمني و حفاظتي می باشد>>

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran