8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

چهار مزیت استفاده از سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > چهار مزیت استفاده از سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی

چهار مزیت استفاده از سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی

زمان دقیق استفاده از سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی به گذار از قفل ها و کلیدهای قدیمی به سوی سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی موجود در کمدها باز میگردد که تمرکز این اقدام روی کاهش خطرات و ریسک های امنیتی بوده است.

بدون شک سیستم های قفل کننده سطح بالای الکترونیکی در مقایسه با نمونه های مکانیکی پیشین خود، در محافظت از مواردی چون جواهرات، داروها، وجوه نقد و مدارک محرمانه ی انبار شده در کمدها پیشی میگیرند. راهکارهای نوین میتوانند چهار برابر قفل های چرخشی قدیمی، لایه ی محفاظتی قابل اعتمادتری را فراهم کنند و قفل آنها را میتوان از دید سارقان پنهان نمود.

با این وجود، ارزش ارتقاء سیستم های کنترل دسترسی به سیستم های الکترونیکی کمدی فراتر از فراهم نمودن سطح امنیت بالاتر است و این کار به صورت بالقوه تمام تشکیلات را تحت تاثیر قرار میدهد. با انتخاب و هدایت بادقت گذار به سوی سیستم های قفل گذاری هوشمند و ساده، یک مدیر ارشد امنیت میتواند نتایج بیزینسی بین ساختمانی مثبتی را سازماندهی کرده و کارآمدی، فروش و سودهای بالاتری را به ارمغان بیاورد.

این تغییر حرکت و گذار، به شرکت ها و تشکیلات آنها کمک میکند که ناکارآمدی قفل ها و کلیدهای قدیمی را کنار گذاشته و آنها را با فرآیندهای پربازدهی که به کارمندان، مشتریان یا سایر کاربران منفعت میرسانند جایگزین کنند.

در این مقاله چهار مزیت بین ساختمانی استفاده از سیستم های الکترونیکی و نوین قفل گذاری کمد که با استفاده از تکنولوژی RFID کار میکند مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

1. مدیریت تاسیسات و امور مالی: کارآمدی عملیاتی بهتر به خاطر صرفه جویی در انجام کارها و هزینه های نگهداری.

کارمندان عملیاتی از تاسیسات زمان بر و پرهزینه و نگهداری و استفاده از قفل ها و کلیدهای منسوخ شده صرف نظر میکنند. قفل های جدید به آسودگی نصب شده، با کمدهای موجود یا جدید تلفیق میشوند و نیازی به برقراری تماس یا تعمیرات گران قیمت ندارند. دیگر لازم نیست که کارمندان نگران گم کردن، دزیده شدن، شکستن یا کپی شدن کلیدهای خود باشند و کلیدها را از نو عوض کنند.

یک سیستم -RFID محور را میتوان با سرعتی دو برابر نمونه های قبلی آن نصب کرد. معمولا کارمندان به دانش یا آموزش خاصی برای بکار انداختن یک سیستم قفل گذاری الکترونیکی نیاز ندارند و پشتیبانی فنی و سفارشی سازی نیز در اختیار افراد قرارمیگیرد. برخی از راهکارها را میتوان در کشوی دراور کمدها قرار داد و یا اینکه آنها را داخل درب کمدها نصب کرد. همچنین این راهکارها با سنسورهای هشداردهی و سیستم های نظارت تصویری موجود کار میکنند و هزینه ی کلی مالکیت را کاهش میدهند.

اجرای این سیستم ها آسان است. همچنین در کسری از ثانیه میتوان امتیاز دسترسی را اضافه نموده، تغییر داد و حذف کرد. کارمندان نیز دیگر نیازی به چندین کارت نداشته و یک نشان کنترل دسترسی الکترونیکی را میتوان به کارت شناسایی موجود وصل نمود.

قفل گذاری دوباره ی خودکار باعث کاهش زحمت بازبینی مدیریتی و آسیب پذیری در برابر سرقت میشود.

 

2. خدمات فروش و مشتریان: خرید و فروش سریعتر  بهبود و ارتقاء تجربه ی مشتریان و فروش.

در گذشته کارمندان زمان زیادی را صرف جستجو برای کلیدهای فلزی و برقراری تماس با سرپرست های خود میکردند تا کمدهای حاوی کالاهای ارزشمند، داروها، وجوه نقد، مدارک حساس و موارد مشابه دیگر را برای آنها باز کنند. و یا در مواردی برای دسترسی به این آیتم ها مجبور به مراجعه به اتاق های پشتی بودند. بنا بر گزراش ارائه شده توسط مدرسه مدیریت یو سی ال ای اندرسون،  تقریبا نیمی از ﴿46٪﴾ مشتریان معتقدند که فرآیند خرده فروشی بسیار زمان بر است، 32٪ از افراد از انتظار برای آمدن معاون فروش و باز کردن کمد ناخشنودند و حدود 17٪ از افراد هنگامی که یک فروشنده از کلید خود استفاده میکند احساس خوشایندی ندارند.

یک سیستم قفل گذاری الکترونیک به یک معاون فروش، پرستار و یا یک صندوقدار این اجازه را میدهد که با سرعت هر چه بیشتر یک کمد را باز کرده و با توجه به هر یک از شرایط پیش آمده، جواهرات یا داروها را نمایش داده یا وجوه نقد را به افراد بپردازد. با این کار زمان انبار کردن و بازیابی محصولات کاهش یافته و خدمات مشتریان ارتقاء پیدا میکند. صداقت، فروش و سودآوری همگی از مواردی هستند که به افراد سود میرسانند.

3. طراحی داخلی و منابع انسانی: فضایی جذابتر و خوشایندتر برای مشتریان و کارمندان.

قفل ها و سوراخ کلیدهایی که در معرض دید قرار دارند نه تنها باعث وسوسه سارقین میشوند، بلکه باعث تضعیف مطلوب بودن این نوع سیستم ها به عنوان ظاهری آرام و زیبا برای فروشگاه ها، ارگان های مربوط به بهداشت، نهادهای اقتصادی، هتل ها، مدارس و سایر سازمان ها میشوند.

سیستم های کنترل دسترسی الکترونیکی کمدهایی با ظاهر آراسته و مرتب را ارائه و دکوری زیبا و برازنده را برای افراد به ارمغان می آورند.

علاوه بر این، یک سیستم جدید که مجهز به ویژگی هایی چون باز شدن خودکار، لمسی بودن و آرام بسته شدن باشد باعث بی سرو صداسازی و عدم جلب توجه تجهیزات مربوط به باز و بسته کردن میشوند و تمامی این ویژگی ها رضایت کارمندان و مشتریان را افزایش میدهند.

4. موضوعات حقوقی و مالی: کاهش ریسک های مربوط به عواقب سرپیچی از قوانین.

معمولا هنگامی که کارمندان از یک کمد به سوی کمد دیگری میروند، این موضوع را فراموش میکنند که کمدهای مربوطه را از نو قفل کنند. باز گذاشتن کشوی دراور یک کمد به صورت اتفاقی، یک شرکت را در معرض دو خطر بزرگ قرار میدهد: سرقت و برای برخی از سازمان های خاص چون ارائه کنندگان خدمات بهداشتی، هزینه های دولتی. در نتیجه، آگاهی عموم مردم نسبت به چنین تاوان هایی میتواند باعث خدشه دار شدن اعتماد آنها به یک نهاد خاص شود.

در چنین موردی، یک سیستم که دراور باز شده را به صورت خودکار و پس از یک بازه ی زمانی مشخص قفل کند، مشکل را حل میکند.

به صورت خلاصه، بروزرسانی به یک سیستم کنترل دسترسی الکترونیکی پیشرفته و پنهان از دید عموم باعث ایجاد فرصتی برای خلاص شدن از قید و بندهای پرهزینه شده و عملیات های سراسر یک شرکت را به صورت قابل توجهی بهبود میبخشد. در کنار بهبود قابلیت جلوگیری از ضرر، چنین سیستمی از قدرت کمک به سازمان ها برای افزایش بازدهی، کنترل هزینه ها، ارتقاء تجربه ی مشتریان و افزایش رضایت کارمندان و افزایش فروش و سود حاصل برخوردار است و درنتیجه ی تمامی این موارد ثبات بیزینسی نیز ارتقاء پیدا میکند.

منبع: مجله سکیوریتی مگزین

http://www.didarc.com/fa/news/four-cross-departmental-benefits-of-electronic-access-control

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran