8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

مسیر فناوری VMS (نرم‌ افزار مدیریت ویدئویی)

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > مسیر فناوری VMS (نرم‌ افزار مدیریت ویدئویی)

مسیر فناوری VMS (نرم‌ افزار مدیریت ویدئویی)

گذشت زمان و پیشرفته تر شدن فناوری های حفاظت منجر به کاهش چشمگیری در هزینه‌ و قیمت دوربین‌ ها و NVR های رده پايين تر می شود. فناوری VMS ظرف چند سال آینده چگونه خواهد شد؟ در این مطلب، به معرفي فناوری ‌هایی می پردازیم که ممکن است برای پلتفرم ‌های VMS به کار روند.
حفاظت، مقوله ‌ای جدید و جذاب برای نظارت تصویری و سایر سیستم‌ های حفاظت فیزیکی می‌ باشد. طی چند سال گذشته با وجود جریانات امنیتی در دوربین‌ های متصل به اینترنت و DVR ها، حملات سایبری سنگینی به این تجهیزات، اتفاق افتاده است.
حافظه‌ ی ویدئوی رمزگذاری شده مانع از آن می ‌شود تا ویدئو روی هارد درایوی که به سرقت رفته، قابل خواندن باشد. اگر یک فرد خرابکار درایوهای حافظه ‌ی ویدئو را پس از دسترسی فیزیکی به یک سیستم حذف نماید، ویدئوی ضبط شده دیگر قابل کاربری نخواهد بود.
احراز هویت دو عاملی (دو مرحله ‌ای)، یک گام تأیید اضافی ارائه می ‌نماید تا ارزیابی کند که آیا نام کاربری و رمز عبور وارد شده با آنچه فرد تلاش می‌ كند برای احراز هویت وارد نماید، هماهنگ است یا خیر. در این رویداد، یک رمز عبور توسط فرد غیر مجاز استفاده می ‌شود، دومین عامل احراز هویت باید مانع از آن شود که فرد بتواند به سیستم VMS ورود پیدا کند.
امروزه نظارت تصویری به پردازشگرهایی با قابلیت فشرده سازی بسیار زیادی مجهز شده است. بسیاری از عوامل به افزایش تقاضای کاربران نسبت به تکنولوژی های جدید بستگی دارد، تکنولوژی هایی نظیر افزایش اجرای فشرده ‌سازی H.265، رزولوشن دوربین 4K، علاقه مندی بیشتر‌ به اجرای آنی و آنالیز مبتنی بر جستجو.
کارگاه‌ های کلاینت VMS نیازمند قابلیت های محاسباتی اساسی هستند تا ویدئو را از حالت فشرده سازی شده خارج کنند، آن را در مقیاس ابعاد صفحه نمایش قرار دهند و به نمایش درآورند. سرورهای ضبط VMS نیز باید به قابلیت پردازش ویدئو جهت تشخیص حرکات، آنالیز، ترانسکدینگ یا سایر عملیات‌ مجهز باشند.
به منظور کاهش هزینه‌ ی سخت ‌افزار سرور و افزایش عملکرد VMS، پلتفرم‌ هاي VMS بیش از پیش با سایر فناوری های جدید یکپارچه خواهند شد. در میان این فناوری‌ های پردازش، واحدهای پردازش گرافیکی یا GPU ها را می‌ توان نام برد که پردازنده‌ های واقع در کارت ویدئو می ‌باشند.
استقرار نظارت تصویری به سبک سنتی نیازمند نصب سخت ‌افزار های به خصوصی می ‌باشد. این سخت ‌افزار مقدار ثابتی حافظه خواهد داشت و مصرف‌ کنندگان عموماً به دلیل اهمیت هزینه و قیمت، حافظه ‌ای بیشتر از نیاز در نظر نمی ‌گیرند.
همچنین فروشندگان VMS می توانند خدمات آرشیو ویدئو را ارائه نمایند. گزینه ‌های داخل برنامه قادرند به مصرف ‌کنندگان اجازه دهند تا بابت ذخیره‌ ي داده ‌ی بیشتر در حافظه‌ ی ابری، هزینه پرداخت کنند. زمانی که حافظه ‌ی محلی پر می ‌شود، ویدئو برای نگهداری بلند مدت در حافظه ‌ی ابری آپلود خواهد شد.
تمایز رقابتی و تقاضای بازار همواره انگیزه ‌های نوآوری در محصولات VMS می‌ باشند. به نظر می ‌رسد دستیابی به سیستم ‌های هوشمندتر، ایمن‌ تر و منعطف ‌تر هدف جدید فناوری شرکت ‌های تولیدکننده ‌ی VMS مي باشند. این پیشرفت ‌ها با یکپارچه ‌سازی فناوری پردازش، اعمال نفوذ خلاقانه ‌ی سیستم‌ های ابری و تقاضای بازار برای دستیابی به سیستم ‌های با ایمنی بالا حاصل می ‌شوند. نتیجه و بازخور آن نیز سیستم‌ هایی خواهند بود که عملکرد بیشتری داشته، و با صرف هزینه ‌ی کمتری برای مشتریان به راحتی قابل گسترش و ارتقا باشند.

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran