8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

مزیت های به اشتراک گذاری اطلاعات ترافیکی همزمان با وقوع رخداد

ایمن سازان پیشرو > اخرین مقالات  > مزیت های به اشتراک گذاری اطلاعات ترافیکی همزمان با وقوع رخداد

مزیت های به اشتراک گذاری اطلاعات ترافیکی همزمان با وقوع رخداد

به اشتراک گذاری اطلاعات ترافیکی به صورت همزمان با  وقوع رخداد بین آژانس های مختلف، کلید توسعه ی راهکارهای ترافیکی هوشمندانه تر است. اطلاعات ترافیکی همزمان با وقوع رخداد فقط زمانی در دسترس قرار میگیرند که چراغ های راهنمایی به یک مرکز مدیریت ترافیکی اصلی متصل شوند. طبق ارزیابی های انجام شده، در حال حاضر بیش از نیم میلیون از تمامی چراغ ها به یکدیگر متصل نیستند. هرچند که پس از متصل شدن این چراغ ها به هم، آژانس ها میتوانند از طریق یک سیستم مدیریت ترافیکی پیشرفته، به اطلاعات ترافیکی همزمان با وقوع رخداد (با فرمت های گوناگون) دست پیدا کنند. پس از آن، آنها میتوانند وضعیت کلی یک چراغ راهنمایی و همچنین وضعیت تحلیلی آن را مشخص کنند.

با بکارگیری تعداد زیادی از دستگاه های متصل به اینترنت اشیاء (IoT) برای مدیریت ترافیک، داده هایی که جمع آوری میشوند علاوه بر اینکه به مثابه معدنی از طلا برای کنترل کنندگان ترافیک تلقی میشوند، برای آژانس های حمل ونقل و مجاری اعمال قانون و رانندگان نیز چنین نقشی را ایفا میکنند. با این حال،‌ تنها زمانی که این داده ها به اشتراک گذاشته شوند، تمامی افراد میتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

با توجه به نیازهای ایجاد شده به صورت همزمان با وقوع رخداد و توافقات صورت گرفته بین آژانس ها میتوان از چندین راهکار مختلف برای مبادله ی اطلاعات بین آژانس ها استفاده کرد. اطلاعات به اشتراک گذاشته شده را میتوان با استفاده از یک منبع داده ی مشترک که به عنوان یک قطب داده عمل میکند به دست آورد، با در نظر گرفتن این نکته که داده ی مقرر با توجه به نقش های از پیش مقرر، ایجاد شده و مورد مصرف قرار میگیرد.

به نقل از کارشناسان مدیریت ترافیک شهری در کاپش ترافیک-کام: «همچنین بیشتر یا تمامی آژانس ها میتوانند توافقی را برای یک “سیستم همه جانبه” صورت بدهند. هر کدام از آنها میتوانند در عین حال از چنین سیستمی برای پخش و توزیع اطلاعات و هماهنگی اقدامات بین آژانس ها استفاده کنند.» در ادامه آنها افزودند که چالش های اصلی پیش روی افراد شامل موارد زیر میشوند:

  • تعریف توافقاتی که تا جای ممکن برای طرح های صنفی محکم و پابرجا باشند.
  • ساخت پلتفرم های مشترک، در صورت توافق.
  • استفاده ی زیاد از سیستم های موجود و سیستم های آینده برای اهداف مورد توافق.

داشتن داده در فرمت های استاندارسازی شده و داشتن یک ساختار باز که از وابستگی به فروشنده جلوگیری کند، همگی راه هایی برای اجتناب از چالش های به اشتراک گذاری داده هستند. سیستم های با ساختار باز به سایر بخش های شهری، فروشندگان سایر برندها و همچنین شرکاء دیگر اجازه میدهد تا از داده های ایجاد شده در سطح خیابان جهت بهتر ساختن کیفیت زندگی شهری استفاده کنند.

داده های باز همزمان با وقوع رخداد به مرور زمان بیشتر و بیشتر مورداستفاده قرار خواهند گرفت. به اشتراک گذاری اطلاعات، کلید ایجاد و توسعه ی راهکارهای هوشمند ترافیکی در مناطق شهری هستند. با در دسترس قرار گرفتن داده های باز، آستانه ی ورود راهکارهای جدید به شهرها پایین خواهد آمد.

پیشرفت های فعلی صورت گرفته در نرم افزارهای مدیریت ترافیکی در حال کمک کردن به افراد هستند تا استفاده و به اشتراک گذاری بهتر داده های جمع آوری شده را تسهیل سازند. برای به اشتراک گذاری کارآمد اطلاعات بین آژانس های شهری، داشتن یک چهارچوب مشترک برای نشان دادن داده های شهری یک پیش-نیاز است و ایجاد این بازنمایی مشترک خود چالش اصلی را ایجاد میکند. به عنوان مثال، در حال حاضر شرکت سِرتِراک، یک رابط برنامه نویسی کاربردی ﴿API﴾ را ارائه میکند که از آن برای انتقال اطلاعات به یک ناحیه شهری به صورت همزمان با وقوع رخداد استفاده میشود – یکی از موارد بکارگیری فعلی آن، آغاز ارتباط گرفتن با این داده ها به عنوان بخشی از مقدمات داده های باز آنها است.

اقدامات مربوط به عملکرد چراغ های راهنمایی و رانندگی ( (SPM شرکت ایتِریس برای استفاده ی بهتر از اطلاعات ارائه شده توسط دستگاه های حسگر متصل به اینترنت اشیاء (IoT) و همچنین چراغ های راهنمایی رانندگی، ایجاد شده و توسعه یافته اند. اینگونه اقدامات، در مورد حجم، سرعت، مکان، وضعیت چراغ ها و همچنین دوچرخه ها و افراد پیاده اطلاعاتی را ارائه میسازند و میتوانند چند نمایش مختلف از عملکرد کلی چراغ راهنمایی و رانندگی را فراهم سازند. تمامی این  داده ها وقتی که به اشتراک گذاشته شوند، میتوانند تا حد قابل توجهی به آژانس های مختلف کمک کنند تا سطح مدیریت ترافیک را بهبود ببخشند.

اپلیکیشن های راهبری افراد همچون وِیز (Waze) نیز سهم خود را برای به اشتراک گذاری داه ها ایفا میکنند. در ماه آوریل سال 2018، وِیز با وٍی-کِر (Waycare) که یک استارتاپ مدیریت ترافیک بود، قراردادی را برای آوردن داده های مربوط به «اشتراک گذاری داده های دوسویه» شهری و ترافیک جاده ای امضاء کرد. به نقل از خبر منتشر شده توسط وِی-کِر، این همکاری به شهرها و آژانس های عمومی اجازه میدهد تا به صورت مستقیم با وسایل نقلیه ی داخل جاده ارتباط برقرار کنند و داده های داخل ماشینی و همزمان با وقوع رخداد را برای عملیات های مدیریت ترافیکی پیشرفته بکار گرفته و به قبضه ی خود در آورند.

برگرفته از مجله a&

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran