8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

مزایای تکنولوژی تولید هوشمند

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > مزایای تکنولوژی تولید هوشمند

مزایای تکنولوژی تولید هوشمند

از گذشته تا کنون تکنولوژی تولید هوشمند در کارخانه جات بیشتر و بیشتری در سراسر جهان بکار گرفته شده است. به ویژه اینکه تولیدکنندگان با تکیه بر دستگاه هایی که با اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) کار میکنند و داده های تولید شده توسط آنها برای رسیدن به اهداف مختلف تلاش میکنند. یکی از این اهداف بزرگ، بحث نگهداری پیش بینی شده و بازبینی از راه دور است.

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) که به صنعت 4.0 نیز معروف بوده، به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی و اوج انقلاب های گذشته (از جایگزینی افراد توسط ماشین ها در قرن 19 گرفته تا بکارگیری خطوط تولید در قرن 20) تعریف شده و بخش تولید را دستخوش تغییرات نموده است. این بار تولیدکنندگان با بکارگیری دستگاه های IIoT و داده های تولیدشده توسط آنها برای کسب آگاهی و هوشمندی بیشتر استفاده میکنند.

بکارگیری اینترنت اشیاء (IoT) در صنعت تولید به عنوان اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) شناخته میشود. این شبکه از دستگاه ها، ماشین ها، کامپیوترها و اشیاء هوشمند با جمع آوری و به اشتراک گذاری حجم بالایی از داده ها با کاربران، باعث افزایش و بهبود وضعیت اتوماسیون در بسیاری از صنایع میشوند. در نتیجه این امر، کارایی عملیاتی و بازدهی افزایش یافته و در زمان و هزینه ها صرفه جویی صورت میگیرد. این آگاهی ها علاوه بر کمک به افراد در اتخاذ تصمیمات هوشمندانه تر و سریعتر، آگاهی ارزشمندی را به صورت همزمان با وقوع رخداد فراهم میسازند.

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) اساسا در چهار حوزه مختلف به کمک تولیدکنندگان می آید. این چهار حوزه شامل نگهداری پیش بینی شده، بازبینی از راه دور، تجربه ی مشتریان و خدمات میدانی میشود که در ادامه این مقاله به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

1. نگهداری پیش بینی شده

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) به نگهداری پیش بینی شده بسیار کمک نموده است و از آنجایی که نگهداری پیش بینی شده نقشی مهم را در فرآیند تولید ایفا میکند، تولیدکنندگان به دنبال به حداقل رساندن هزینه های مربوط به عدم کارکرد درست تجهیزات صنعتی و ساعات بیکاری کارخانه جات هستند. با کمک سنسورها و داده های IIoT، اپراتورها میتوانند آگاهی بهتری نسبت به عدم کارکرد احتمالی ماشین ها به دست آورده و با توجه به آن عمل کنند. دستگاه های هوشمند قادر به پیش بینی زمان احتمالی خرابی یک ماشین هستند و این موضوع به شما اجازه میدهد تا برنامه ریزی بهتری برای نگهداری انجام دهید. به عنوان مثال یک ماشین در کف کارخانه شما ممکن است که نسبت به تغییرات دما، شتاب یا فشار حساسیت نشان دهد. بنابراین وقوع این رخدادها میتواند نشان دهنده ی عدم کارکرد احتمالی باشد و دستگاه مورد نظر این شرایط را پیش از وقوع هرگونه خرابی خارج از برنامه پیش بینی میکند.

2. بازبینی از راه دور

بازبینی از راه دور حوزه ی دیگری است که در آن تولیدکنندگان میتوانند از مزایای IIoT بهره مند شوند. به عنوان مثال تصور کنید که دارایی های شما چشم و گوش داشته و هر آنچه که اتفاق می افتد را به داشبورد شما ارسال کنند و با این کار به شما اجازه بدهند که به سرعت به شرایط موجود عکس العمل نشان دهید. به عنوان مثال،‌ یک سیستم خنک کننده نصب شده در فضاهای پیرامونی مشتریان را میتوان به صورت کامل از طریق داشبورد شما مدیریت نمود.

علاوه بر این، چیزی که اهمیت دارد این است که این قابلیت برای کاربرانی چون مزرعه های خورشیدی که چندین مکان بزرگ را به صورت همزمان میگردانند بسیار ارزشمند است. با بازبینی از راه دور، اپراتورها مجبور نیستند که به صورت فیزیکی در هر یک از این مکان ها حضور پیدا کرده تا وضعیت تجهیزات را بررسی کنند.

3. تجربه ی مناسب تر و خوشایندتر برای مشتریان

تعامل بین کاربران نهایی و مشتریان آنها در هر یک از مراحل توسعه محصول، از تحقیق اولیه گرفته تا فروش، میتواند دانش و آگاهی ارزشمندی را برای سازمان مربوطه به ارمغان آورد و باعث بهبود تجربه ی نهایی مشتریان شود. از طریق هر یک از این روش های تعامل،‌ داده های به دست آمده را میتوان در جهت صورت دادن اقداماتی متناسب با نیازها و ترجیحات متغیر مشتریان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. همچنین با تحلیل و بررسی سیستم های قدیمی میتوان از نوآوری های محصولات آینده در جهت ارائه محصولات و سرویس هایی با طراحی های به مراتب بهتر استفاده نمود.

4. بهبود خدمات میدانی

در آخر، بهبود خدمات میدانی مزیت دیگری است که IIoT برای تولیدکنندگان به ارمغان می آورد. داده های سنسور خارج از میدان میتواند زمان و پول زیادی را برای شما خریداری کند و پیش از تبدیل مسائل احتمالی به یک مسئله بزرگ، کارایی شما را بهبود ببخشد. این داده ها به شما تضمین میکند که که متخصصین فنی و ابزارآلات خدمات میدانی درست، در زمان مقتضی به محل موردنظر فرستاده شده و در عین حال فرآیند برنامه ریزی شما بهینه سازی و خودکارسازی شده است. در گذشته خدمات میدانی همیشه با برنامه ای شروع  میشده است که به علت فاکتورهای غیرقابل پیش بینی و تاخیرهایی که خارج از کنترل بوده اند، هرگز به واقعیت تبدیل نمیشدند. اما با ظهور اینترنت اشیاء صنعتی IIoT، دقت، درستی و عملی شدن برنامه شما تضمین شده است و بازدهی و رضایت بیشتر مشتریان حاصل میگردد.

منبع: مجله a&s

http://www.didarc.com/fa/news/what-benefits-does-smt-bring%3F

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran