8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

صفر تا صد یک برنامه یکپارچه امنیتی: محافظت از تاسیسات و کارمندان

ایمن سازان پیشرو > اخرین مقالات  > صفر تا صد یک برنامه یکپارچه امنیتی: محافظت از تاسیسات و کارمندان

صفر تا صد یک برنامه یکپارچه امنیتی: محافظت از تاسیسات و کارمندان

راهکارهای امنیتی یکپارچه و تلفیقی در نتیجه ی برنامه های برنامه ریزی شده و منظم برای راهکارهای امنیتی حاصل میشوند.

1. اطلاعات ذی نفعان یک برنامه امنیتی

نخستین فاز یک برنامه امنیتی موفق، جمع آوری اطلاعات ذی نفعان آن است. از بخش حسابداری گرفته تا تاسیسات و بخش-های عملیاتی، هر بخشی یک دلیلی برای وابستگی به راهکارهای امنیتی دارد.

به عنوان مثال، در صورت وقوع رخدادی چون لغزش و سقوط، ممکن است که از تیم امنیتی درخواست تصاویر ویدئویی شود. شاید بخش منابع انسانی بخواهد که جزئیات آن رخداد را تایید کند و ممکن است که بخش مدیریت به بررسی اقدامات پیشگیرانه ی آینده احتیاج پیدا کند.

2. بررسی محل و ارزیابی سطح امنیت

مرحله ی بعد، بررسی محل و ارزیابی میزان امنیت است. به صورت حداقلی باید یک بررسی کامل از محل موردنظر صورت بگیرد. در این بررسی، عملیات های عادی مرور میشوند و مسائل امنیتی بالقوه آشکار میشوند. با تشخیص این مسائل، شریک یکپارچه سازی سیستم های امنیتی، یک سری سیستم بخصوص را شناسایی خواهد کرد تا این فاصله را پر کند. این راهکارها ممکن است که شامل دوربین های امنیتی، سیستم های کنترل دسترسی، سیستم های تشخیص فضای پیرامونی یا تشخیص ورود غیرمجاز شوند. به محض تلفیق و یکپارچه سازی، این سیستم ها یک راهکار یکپارچه را ایجاد میکنند.

3. طراحی راهکار

راهکار پیشنهادی، انتظارات سازمان موردنظر را با خروجی داده های مربوط به ارزیابی میزان آسیب پذیری ترکیب میکند. این رویکرد در عین ارائه ی یک طراحی کارآمد از لحاظ عملیاتی، میزان ریسک را به حداقل میرساند.

4. بررسی و تحقیق در مورد سازنده

هنگامی که راهکار مربوطه مورد تایید سازمان و نصاب قرار بگیرد، تک تک سیستم ها توسط نصاب مورد بررسی قرار می گیرند. نمایش و ارائه ی توضیحات شرکت سازنده راهی عالی است که بدان وسیله یک سازمان میتواند قابلیت های یک محصول را از نزدیک تجربه کرده و در عین حال بدینوسیله نصاب مربوطه کاربردهای بالقوه ی آن محصولات را بررسی و تحلیل کند. به نمایش گذاشتن محصولات باعث آشکار شدن نیازهای مضاعف کاربران به یک سری عملیات و عملکرد میشود. برخی از سیستم های امنیتی را میتوان در اتاق های کنفرانس به نمایش گذاشت، اما سیستم های دیگری چون دوربین های امنیتی باید در فضای مقتضی خود به نمایش گذاشته شوند.

5. نصب

تاثیر روی عملیات های روزانه را در نظر بگیرید. با برنامه ریزی دقیق و بادقت، این تاثیر را میتوان به شکل کارآمدی به حداقل رساند. نکته ای که بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد این است که نصب سیستم ها همیشه باید توسط تکنسین هایی صورت بگیرد که باتجربه و آموزش دیده در کارخانه هستند.

6. نگهداری

پس از نصب، راهکارهای امنیتی مدرن به نگهداری مداوم احتیاج خواهند داشت. در گذشته، بحث نگهداری فقط به تمیز کردن لنز دوربین ها محدود میشد. اما امروزه، سیستم های تحت شبکه ی باعملکرد بالا نیازمند بروزرسانی مرتب فریمور دوربین ها و نرم افزار سیستم هستند. نرم افزارهای مدیریت ویدئویی و کنترل دسترسی نیازمند اصلاحیه ها و بروزرسانی های مداومی هستند تا عملکرد حفاظتی در برابر حملات سایبری را به بالاترین سطح ممکن برسانند.

7. تکرار

ریسک های سازمانی را به صورت مرتب و برنامه ریزی شده دوباره ارزیابی کنید. ارزیابی های مداوم، ریسک ها و خطرات جدید را آشکار میسازند و روی کارآمدی سیستم های فعلی مهر تایید میزنند. زمانی که ریسک های جدید شناسایی میشوند، نصاب مربوطه به طراحی راهکارهای مکمل احتیاج پیدا خواهد کرد. به همین ترتیب، ممکن است که از آن موقع تکنولوژی-های کارآمدتری برای رسیدگی به مسائل موجود طراحی شده باشند.

8. شریک درست

علاوه بر یک راهکار امنیتی یکپارچه که طبق نیازهای بخصوص سازمان شما طراحی شده باشد، باید شریکی وجود داشته باشد که نگهداری و برنامه سرویس دهی سفارشی سازی شده را در اختیار شما قرار بدهد. همچون سیستم خود، چنین شریکی میتواند با سازمان شما رشد کرده و تغییر پیدا کند و مشکلات بالقوه را پیش از وقوعشان آشکار سازد. علاوه بر این، یک چنین شریکی میتواند به نشان دادن عکس العمل در محل یا به صورت دورادور کمک کند، از سرمایه گذاری شما محافظت کند و امنیت تاسیساتتان را تامین نماید.

برگرفته از Vision Security Technologies

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran