8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

روندهای عظیم امنیتی در سال2019

ایمن سازان پیشرو > دسته بندی نشده  > روندهای عظیم امنیتی در سال2019

روندهای عظیم امنیتی در سال2019

مطابق لیست ارائه شده توسط انجمن صنعت امنیتی SIA، امنیت سایبری اولین و برترین روند عظیمی خواهد بود که انتظار میرود صنعت امنیت را در سال 2019 دستخوش تغییرات کند.اینترنت اشیاءIOT و هوش مصنوعیAIنیز به عنوان دو مورد دیگر از روندهای عظیم پیش بینی شده برای سال آینده در این لیست آورده شده اند.

به نقل از انجمن SIAاین لیست براساس اطلاعات به دست آمده از پیشگامان برتر صنعت امنیت مدیران انجمن و داوطلبان و سخنرانی کلیدی حاضر در کنفرانس سیکوریتی نیو گردند(SNG)انجمنSIAکه از25تا26 ماه اکتبر در شهر نیویورک برگزار شد و تهیه و ارئه شده است.

در گزارش سال2019 امنیت سایبری به عنوان روند برتری که صنعت امنیت را دگرگون خواهد ساخت در این لیست مطرح شده است.با توجه به مجموعه اتفاقات سایبری اخیر که به خاطر تقص های موجود در تجهیزات امنیتی همچون دوربین های تحت شبکه IP به وقوع پیوست، اختصاص این جایگاه به امنیت سایبری کاملاً درست به نظر می آید.

حمله سایبری دیداس DDos در اکتبر2016(DDOSمخفف Distributed Denial Of Service)محسوب می شود که باعث از کار افتادگی سرویس های چندین وب سایت مشهور شد که در تنیجه آلوده شدن دوربین های تحت شبکه IP و دستگاه های ضبط به ویروس میرایMirai اتفاق افتاد.

طبق گزارش انجمن SIA پیش بینی حدود 30% از پیشگامان این صنعت اینگونه بوده است که تاثیر امنیت سایبری روی راهکارهای امنیت فیزیکی، تاثیر گذارترین روند پیش رو در سال2019 خواهد بود.

هوش مصنوعی AIنیز انتظار می رود که در سال پیش رو به یک تکنولوژی رایج تبدیل شود.هرچند که به نظر برخی از افراد این تکنولوژی در مراحل اولیه تکامل خود قرار دارد.با این حال این تکنولوژی به جهت الگوریتم به مراتب پیشرفته تر، قدرت محاسباتی بالاتر و دسترسی گسترده تر داده های خود، از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

به نقل از انجمن SIA:تعداد قابل توجهی از افراد شرکت کننده در تهیه این لیست، هوش مصنوعی AIرا به عنوان یک روند بزرگ و عظیم مطرح نموده و روی این موضوع تاکید کردند که تکنولوژیAI برای پشتیبانی از حجم بالای داده های تولید شده توسط راهکار های امنیتی مدرن حیاتی و مهم است.

موارد زیر از جمله روند های عظیم امنیتی هستند که انجمن SIA برای سال 2019 پیش بینی کرده است.

1- تاثیر امنیت سایبری بر امنیت فیزیکی

2- تاثیر اینترنت اشیاء IOT)و بیگ دیتا یا کلان داده

3- محاسبات رایانش ابری

4- توسعه نیروهای کاری

5- هوش مصنوعی

6- تاکید روی حفظ حریم شخصی داده ها

7- حرکت به سوی مدل های خدماتی

8- تلفیق امنیت در محیط های هوشمند

9- هویت های دیجیتال پیشرفته

10- تاثیر شرکت های الکترونیکی مصرف کننده

در حقیقت بیشتر این روندها جدید نبوده و خیلی از آنها در نمایشگاه ISC west که در سال جاری برگزار شده به نمایش گذاشته شد.به عنوان مثال در این نمایشگاه چندین غرفه ی مختلف از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی با یادگیری عمیق خود که باعث تسهیل امر تشخیص چهره،تشخیص اشیاء جستجوی هوشمند میشود رونمایی نمودند.

راهکارهای ابری که یکی از موضوعات بزرگ دیگر مطرح شده در این نمایشگاه است نیز به قطع در حال رشد بوده و بیشتر از قبل توسط کاربرانی که مجبور به سرمایه گذاری روی سرورهای موجود در محل یا تجهیزات ذخیره سازی نیستند، مقبولیت بازار را کسب نموده است.روند حرکت به سوی مدل های خدماتی با سرویس های ابری رابطه ای تنگاتنگی دارد.این روند به نصاب ها اجازه میدهد تا به جای کسب درآمد یکجا از یک فرصت به عنوان یکی دیگر از روند های پیش بینی شده برای سال2019حریم شخصی داده ها، مخصوصاً پس از عملی شدن مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا GDPR، اهمیت بسیار بالای پیداکرده است.مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا مقرراتی است که در مورد حفاظت از داده و محرمانگی همه اشخاص و خروج داده در اتحادیه اروپا وضع شده است.هدف این مقررات اساساً برای اعطای کنترل داده ها به شهروندان و ساکنان این منطقه و ساده سازی محیط مقررات گذاری برای کسب و کارهای بین المللی از طریق یکسان سازی مقررات است.

این مقررات کاربران اروپایی را برآن میدارد که از امنیت مطابق مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا استفاده کنند طبق گفته چندین متخصص، مطابقت با این مقررات یک اقدام گروهی بین چندین گروه ذینفع است که شامل فروشندگان، نصاب ها و کاربران می شود.

امروزه راهکارهای امنیت فزیزکی مدرن از دستگاه هایIOT و سنسورهای متشکل شده است که حجم بالای از داده های امنیتی را تولید میکنند.بکارگیری آنالیتیک ها و سیستم های هوش مصنوعی، این دادها را بیشتر از هر زمان دیگری قابل استفاده میکنند و میزان حسایت کاربران سیستم های امنیتی را افزایش میدهند.

امنیت سایبری همچنان برترین جایگاه در لیست مهم ترین روند های شناسایی شده توسط تولید کنندگان امنیت، نصابان سیستمها، شاغلان در زمینه امنیت، طراحان و مهندسان داراست

برگرفته از مجله a & s

http://www.didarc.com/fa/news/security-megatrends-for-2019-identified

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran