8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

کاربرد ویدئو در فضاهای پرخطر

ایمن سازان پیشرو > تکنولوژی جدید  > کاربرد ویدئو در فضاهای پرخطر

کاربرد ویدئو در فضاهای پرخطر

لازم به ذکر نیست، اما هنگام کار در فضاهای دوردست و پرخطر، کاربران با گستره ی عظیمی از خطرات روبرو هستند. بنابراین در اینگونه موارد لازم است که از سیستم های نظارت ویدئویی بهره گرفت؛ سیستم هایی که باید در مقابل شرایط دشوار مقاومت داشته باشند و از پس اینگونه شرایط برآیند.

به دلایل گوناگون، ویدئوهای نظارتی از اهمیت بالایی برای مکان های پرخطر برخوردار هستند. نخست اینکه در بسیاری از مکانهای پرخطر، تعداد پرسنل بسیار کمی کار میکنند. اغلب یا تعداد کارمندان کمی در محیط اینگونه فضاها کار میکنند و یا اینکه هیچ کارمندی در آنها حاضر نیستند، بنابراین وجود راهی برای نظارت بر آنچه که در آن منطقه میگذرد از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این نظارت شامل بازبینی عملکرد تجهیزات و اطمینان حاصل نمودن از تبعیت کارکنان حاضر در مناطق دوردست (همچون پرسنل مربوط به قسمت تعمیرات) از پروتکل های امنیتی دقیق میشود.

به علاوه، این مکان ها در معرض اقدامات جنایی و یا حتی حملات تروریستی قرار دارند. ذات و طبیعت بسیاری از فضاهای پرخطر – فضاهای دوردست، خصوصی و اغلب مملوء از دارایی های ارزشمند و/یا پرخطر – اینگونه است که اغلب مورد هدف مجرمینی قرار میگیرند که اهدافشان از تخریب و سرقت تا مداخلات تروریستی متغیر است. اینگونه اقدامات و اهداف پشت آنها میتوانند ضربه ی وحشتناکی را به جوامع و یا جان انسان ها وارد سازند. بنابراین به یک برنامه ی امنیتی جامع نیاز است.

چشم دیجیتال

اساسا در اینگونه فضاها، ویدئوها به چشم دیجیتال تبدیل شده و آگاهی ایجاد شده توسط آنها به منزله ی اطلاعاتی برای مرگ و زندگی در شرایط حیاتی و مهم تلقی میشوند. با توجه به اهمیت ویدئوها لازم است که از این تجهیزات در برابر فاکتورهایی چون شرایط آب و هوایی نامساعد، لرزش، آتش و انفجار محافظت به عمل آید.

راهکارهای ویدئویی با کیفیت بالایی که با محفظه های محافظتی ترکیب میشوند، یکی از نمونه هایی هستند که با کمک آنها میتوان نشان داد مکان های حیاتی و مهم چگونه مورد محافظت قرار می گیرند. به عنوان مثال، دوربین های تحت شبکه ای وجود دارند که از محفظه ای محکم برخوردار هستند و با توجه به سیستم های مختلفی چون کلاس کاری/ طبقه بندی و سیستم های منطقه، برای استفاده در مناطق پرخطری که امکان وجود مواد اشتعال زا ﴿مایعات، گاز، بخار یا گرد و غبار﴾ در آنها وجود دارد، طبقه بندی میشوند. علاوه بر این، این محفظه ها باعث مقاوم تر شدن دوربین ها در برابر فواره های آب پرفشار، غبار و تخریب گری میشوند؛ مسائلی که در تامین امنیت و حفاظت از تاسیسات زیربنایی حیاتی بسیار حائزاهمیت هستند.

اتصال و پیوستگی بیشتر

با حرکت بیشتر و بیشتر سیستم های نظارت ویدئویی به سوی تکنولوژی تحت شبکه IP و با تبدیل شدن آنها به بخشی از طرح اینترنت اشیاء IoT، کاربران فعال در مکان های پرخطر میتوانند تا حد زیادی از این پیشرفت بهره ببرند.

دوربین های متصل به یکدیگر میتوانند به راحتی با سیستم های موجود در تاسیسات تلفیق شوند تا به صورت یکپارچه، همراستا با سایر راهکارهای امنیتی کار کنند؛ این راهکارها از آلارم ها و بلندگوها گرفته تا راهکارهای کنترل دسترسی و سنسورهایی که به بازبینی وضعیت تجهیزات می پردازند، متغیر هستند. این بدان معناست که تکنولوژی امنیت و ایمنی از یک سیستم واحد حاصل میشود و تمام داده های جمع آوری شده توسط آنها میتوانند به صورت مرکزی جمع شوند و هوشمندی و آگاهی نسبت به عملیات های صورت گرفته در تاسیسات را افزایش دهند.

داده های به دست آمده از ویدئوهای ضبط شده میتوانند به کمک کاربران نهایی بیایند. یکی از دغدغه های موجود در تمامی اصناف و بخش های مختلف، مسئله ی امنیت سایبری است. با کمک دوربین های متصل به همدیگر، ارگان ها میتوانند به سرعت و به صورت دورادور به تشخیص و رفع مسائل ایجاد شده در دوربین های هک شده بپردازند. همچنین این ارگان ها میتوانند از داشتن هوشمندی دورادور برای آگاهی موقعیتی، مدیریت شرایط اضطراری و همچنین فرصت های پیش آمده برای مدیریت پیشرفته ی ساز و کار اموال و دارایی های خود استفاده کنند.

قابلیت پشتیبانی از عملکرد هوش مصنوعی AI به شکل فزاینده ای در حال اهمیت پیدا کردن در تمامی بازارها است – اما در فضاهای پرخطری که احتمال میرود تعداد ماشین های «روی زمین» بیشتر از تعداد انسانها باشد، باید یک راه بیطرف و قابل اعتماد وجود داشته باشد که با کمک آن بتوان پیش از وقوع یک تصادف یا نقص فنی، به سرعت به تشخیص و حل مسائل پرداخت.

این کار باعث پراهمیت تر شدن پلتفرم های باز میشود. با استفاده از پلتفرم های باز، تلفیق و یکپارچه سازی با آںالیتیک های سایر برندها آسان میشود؛ با این کار میتوان نیازهای خاص هر محیط را برآورده کرد، به نصاب ها امکان تعدیل و تنظیم دوربین ها را داد و مطمئن شد که از سیستم موردنظر به درستی و در جهت جلوگیری از خطرات امنیت سایبری محافظت میشود.

منبع: مجله a&s

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran