8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

موفقیت هایی که شهرهای بزرگ هوشمند به وسیله ITS به دست آورده اند

ایمن سازان پیشرو > اخرین مقالات  > موفقیت هایی که شهرهای بزرگ هوشمند به وسیله ITS به دست آورده اند

موفقیت هایی که شهرهای بزرگ هوشمند به وسیله ITS به دست آورده اند

 

موفقیت هایی که شهرهای بزرگ هوشمند به وسیله ITS به دست آورده اند

 

 

نیاز به گفتن این نیست که “حمل و نقل هوشمند” عنصری حیاتی در هر ابتکار شهر هوشمند است. بنابراین، اهمیت سیستم های حمل و نقل هوشمند یا ITS افزایش می یابد. در سراسر جهان، شهرهای بزرگ در حال به اجرا رساندن ITS برای امن تر کردن، ازدحام کمتر و آلودگی کمتر جاده ها هستند.

این نکته ای بود که در یک گزارش هیئت دولت منتشر شده توسط Frost & Sullivan اعلام شد که در میان شهرنشینی سریع، حمل و نقل هوشمندتر مورد تقاضای شهروندانی است که در مواجهه با مشکلات مختلف مانند ازدحام، امنیت جاده و آلودگی هستند.

در گزارش آمده است: «گرچه مسافت همان است ولی زمان حمل و نقل به طور چشمگیری به دلیل ازدحام افزایش پیدا کرده است. انتشار گازهای گلخانه ای به دلیل آلاینده های نامحدود و مصرف در حال افزایش یک نگرانی در سراسر دنیا است. مالکیت وسیله نقلیه که باعث رشد انتشار گازهای آلاینده که برای انسان خطرناک هستند شده، در حال افزایش است.»

و این جایی است که ITS وارد می شود که به وسیله آن مدیران شهرداری از تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات برای مسافران و حمل و نقل کرایه ای استفاده کرده تا چالش های ذکر شده در بالا را اداره کند. سپس در گزارش، به چندین شهر بزرگ در جهان اشاره شد که با ITS به موفقیت رسیده اند.

سنگاپور

طبق گزارش، سنگاپور با یک سیستم حمل و نقل پیشرفته از جمله اتوبوس، ریل، جاده و تاکسی آبی پشتیبانی شده است و از تنوع سیستم های ITS مانند قیمت گذاری جاده ای الکترونیکی (ERP) و سیستم پارک الکترونیکی (EPS) برای غلبه بر ازدحام و انتشار گازهای گلخانه ای استفاده کرده است.

در گزارش آمده است: «ERP از یک سیستم ارتباطی با برد کم به نام DSRC برای جمع آوری عوارض در راه های جاده ای مشخصی استفاده می کند. این سیستم قیمت گذاری برای کنترل جریان ترافیک در نواحی شلوغ در ساعت های اوج ترافیک عوارض دریافت می کند. در آینده نزدیک، ERP ، از یک سیستم قراردادی به تکنولوژی GNSS تبدیل خواهد یافت. EPS برای فراهم کردن یک تجربه کاربری مداوم برای ماشین سواران معرفی شد. این مورد سخت افزارهایی را به کار می برد که ERP را آسان می کند. این امر جمع آوری و مبالغ پارک کردن را خودکار کرده و می تواند به طور دقیق تعداد فضای خالی موجود در پارکینگ را حساب کند.»

لندن

طبق گزارش، ازدحام لندن حدود 2 میلیارد پوند در هر سال از لحاظ مالی خرج دارد. شهر برای مبارزه با این میزان از روش های مختلفی از جمله منطقه ازدحام و قیمت گذاری اوج ترافیک استفاده می کند.

در گزارش آمده است: «هزینه ازدحام مبلغی است که بر بیشتر وسایل نقلیه برای ورود به یک منطقه تعیین شده در طول ساعات روز تحمیل شده است. یک مبلغ مشخص برای ورود به منطقه هزینه ازدحام بین ساعات 7 صبح و 6 بعد از ظهر از دوشنبه تا جمعه به استثنای روزهای تعطیل تعیین شده است. یک کرایه برای خطوط ریلی عمومی مشخص برای ساعات اوج ترافیک در طول روز کاری مشخص شده است. علاوه بر این، مقامات حمل و نقل شهر همچنین از نرم افزارهای چند رسانه ای برای منتشر کردن اطلاعات مسافر استفاده می کنند. برای مثال، سرویس شبکه اجتماعی TravelBot را در سال 2017 عرضه کرد.»

نیویورک

طبق گزارش، چالش های شهر نیویورک اساسا حول ازدحام، تصادفات و انتشار گازهای گلخانه ای می چرخد و تکنولوژی هایی مانند علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند و transit signal priority  مورد استفاده قرار گرفته اند.

در گزارش آمده است: «شهر نیویورک زیرساخت علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند موجود خود را با یک سیستم پیشرفته تر ارتقا داده است. سیستم جدید از دوربین ها و رادارهای RFID استفاده می کند که برای ارسال اطلاعات هم زمان به مرکز مدیریت ترافیک استفاده می شوند به طوری که اجازه کنترل هم زمان ترافیک را می دهد. این بزرگ ترین سیستم کنترل علائم راهنمایی و رانندگی جهان است. Transit signal priority (TSP) روشی است که از آن برای بهبود بخشیدن زمان های حرکت اتوبوس توسط اولویت بندی علائم راهنمایی و رانندگی برای کاهش زمان حرکت اتوبوس در طول یک مسیر استفاده شده است. »

استانبول

طبق گزارش، برای غلبه بر چالش های ترافیکی شهر استانبول، ITS در اواخر دهه 1990 معرفی و از آن موقع بهبود یافته است. این راه حل ها شامل مرکز کنترل ترافیک و مدیریت ترافیک کاملا انطباقی، نقشه حجم ترافیک دیجیتالی، برنامه ترافیکی سیار، سیستم عوارض الکترونیکی و ticketing هوشمند می شود.

در گزارش آمده است: «دو گزینه پیشرفته متفاوت پرداخت در استانبول وجود دارد: سیستم عوارض الکترونیکی و سیستم ticketing هوشمند، به نام Istanbul Card، که در سال 1995 معرفی شد و از آن می توان در تمام حمل و نقل های عمومی، پارکینگ ها، تاکسی ها و خدمات اجتماعی مشخصی استفاده کرد.»

 

منبع: a&s International

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran