8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

محاسبه هزینه دوربین های مگاپیکسل

ایمن سازان پیشرو > اخرین مقالات  > محاسبه هزینه دوربین های مگاپیکسل

محاسبه هزینه دوربین های مگاپیکسل

محاسبه هزینه دوربین های مگاپیکسل
بین تکنولوژی دوربین های IP رو به رشد ترین و سریع ترین پیشرفت، درHD و مگاپیکسل دیده می شود. یکی از این محصولات جدید می توانند جای 95% نمونه های قدیمی تر را بگیرند. اما برای این کار باید هزینه ای نیز پرداخت کرد.

آیا از لحاظ تجاری سرمایه گذاری روی دوربین های اچ دی و مگاپیکسل در برابر دوربین های IP(SD) قابل قبول است؟

در گام اول دانستن تفاوت های میان این گزینه ها ارزشمند خواهد بود. برای مثال کیفیت دوربین های آنالوگ با خطوط افقی سنجیده می شود که به خط های تلویزیون یا TVL معروف هستند. یک دوربین آنالوگ کیفیت بالا بین 540 تا 600 خط تلویزیون دارد. دوربین های SD IP فراوانی هستند که از این دوربین های آنالوگ مشتق می شوند و کیفیت یکسانی دارند. اما عملکرد دوربین های IP بر حسب رزولوشن محاسبه نمی شود بلکه با شمارش پیکسل سنجیده می شود.

شمارش پیکسل

شمارش پیکسل برای تعیین دوربین مناسب کاربرد مورد نظر مهم است. دوربین های معمولی SD حدود 400000 پیکسل دارند در حالی که دوربین های مگاپیکسل حداقل 1 میلیون پیکسل دارند. بین مگاپیکسل و HD تشابهات بسیاری وجود دارد اما تفاوت هایی نیز موجود است. برای مثال تمام دوربین های HD مگاپیکسل هستند اما تمام دوربین های مگاپیکسل HD نیستند. تفاوت بعدی اینکه HD نسبت منظری (aspect ratio) 16:9 دارد که از نوع تصویر گسترده است، در حالی که مگاپیکسل معمولا نسبت منظری 4:3 دارند. این نسبت بیشتر شبیه مربع است مانند تلویزیون های قدیمی.HD  استاندارد های تطابق کیفیت دارد در حالی که مگاپیکسل تنها تعدادی از پیکسل ها را مشخص می کند.

با افزایش فروش دوربین های HD و مگاپیکسل قیمت این دوربین ها شروع به کاهش کرد. این موضوع و همچنین قابلیت جایگزینی تعدادی از دوربین های SD با دوربین های مگاپیکسل کمتر می تواند این تکنولوژی را بسیار به صرفه تر کند.

در اینجا مثالی درباره نصب 16 دوربین در یک پروژه شامل 6 دوربین آنالوگ در پارکینگ، 4 دوربین در انبار و 6 دوربین در محیط اداری می آوریم:

همراه با دوربین ها فضای ذخیره سازی به مدت 14 روز و منبع تغذیه نیز وجود دارد.

هزینه مواد و تجهیزات سیستم آنالوگ 12500 دلار در آمد. سیستم دوربین SD IP با مقایسه یک به یک دوربین ها 14800 دلار در آمد. سیستم مگاپیکسل به دو دوربین 3 مگاپیکسلی برای کل پارکینگ، دو دوربین دو مگاپیکسلی برای انبار و 6 دوربین SD برای اداره نیاز داشت. نتیجتا سیستم مگاپیکسل 14100 دلار هزینه داشت. تفاوت 1600 دلاری بین سیستم انالوگ و سیستم مگاپیکسل می تواند به سادگی با صرفه جویی در هزینه کابل و نیروی انسانی جبران شود.

 

هر چه جزئیات بیشتر، بهتر

مزیت واضح تصویر HD و مگاپیکسل وضوح بیشتر با دوربین کمتر است. کریس داله این را می داند. او مدیر عمومی St. Andrew’s village در Glendowie  واقع در اوکلند نیوزلند است که محصولات متنوعی برای گروه سنی سالمند تولید می کند. بنابراین سبک زندگی و امنیت باید به تعادل قابل قبول و مطبوعی برسند.

وی به لطف قراردادن 15 دوربین شبکه IP از شرکت Arecont Vision به این تعادل رسیده است. با به کارگیری تکنولوژی مگاپیکسل دوربین های کمتری برای پوشش تمام مناطق مرکز نیاز است. این به پرسنل امنیتی اجازه می دهد تا نظارت دقیقی روی فعالیت ها داشته باشند. داله می گوید ساکنان با حضور این دوربین ها خاطر جمع هستند و آنها را به عنوان جزئی از محیطی که در آن کار و زندگی می کنند پذیرفته اند.

سرمایه گذاری روی دوربین های مگاپیکسل همچنین حین به روز رسانی از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر خواهد بود. مدیران مرکز قضایی در Rhode Island به این نتیجه رسیدند که سیستم آنالوگ موجود را در مجتمع قضایی J. Joseph Garrahy ارتقا دهند. این پروژه چالش های کم نظیری را هم از لحاظ تکنیکی و هم از لحاظ لجستیکی به خاطر ماهیت مرکز مورد نظر به همراه داشت.

 

دوربین های مگاپیکسلی متفاوت

تجمیع کننده از 180 دوربین مگاپیکسل بر اساس سیستم نظارت تصویری IP برای ساختمان استفاده کرد. دوربین ها بین 1.3 تا 3 مگاپیکسل و در دو نوع ثابت و PTZ بودند.

به گفته تجمیع کننده سیستم های امنیتی Cyber Technology، Hugh Brewer  با استفاده از دوربین های مگاپیکسل می توان به شکل های مختلف امنیت را افزایش داد. وضوح تصویر در این دوربین ها بیشتر هستند و در آینده شبکه بی سیم نیز می تواند برای این سیستم ها به کار گرفته شود.

اتحادیه صاحب خانه های Plantation Lakesدر Olive Branch می سی سی پی روی ترکیبی از دوربین های مگاپیکسلی IQeye HD برای بالا بردن امنیت استفاده می کنند. کیت دیل رئیس این اتحادیه می گوید: “ما 450 خانه داریم که روی 3 دریاچه و در واقع خارج و اطراف شهر ممفیس واقع شده اند. مردم بسیاری را می بینیم که در اطراف خانه های ما مشغول دوچرخه سواری و ماهیگیری هستند. علائم مربوط به عدم ورود به حریم شخصی را نیز نصب کردیم ولی خانه های ما حفاظ ندارند. بنابراین نیاز به روشی دیگر برای جلوگیری از ورود به حریم خانه ها بودیم”.

 

دوربین ها در ورودی مناطق مسکونی

دیل و اعضای HOA به Brewer  که پیشنهاد کرده بود دوربین های مگاپیکسل را در موردی مناطق مسکونی نصب کنند تماس گرفتند. دوربین های واقع شده در دریاچه های Plantation تصاویر را تا 30 روز می توانند نگه داری کنند بنابراین هر موقعی که حادثه گزارش شد آنها به فایل مورد نظر دسترسی دارند و می توانند به خوبی مورد را بررسی کنند و تشخیص دهند که چه فرد/ وسیله نقلیه ای در دوره ای که حادثه رخ داد وارد ملک شد یا از آن خارج گردید. نقشه های بعدی مستلزم نصب دوربین های اضافی در هر ورودی میدان دید تا خیابان و تصویر برداری از وسایل نقلیه از زوایای گوناگون است. اتحادیه صاحبان خانه هم چنین امکان مانیتور کردن زنده از دوربین های با نمای مختلف را نیز برقرار کردند.

 

تاثیر کلی سیستم

قیمت دوربین های مگاپیکسل همچنین به تعداد دوربین های مگاپیکسل بستگی دارد. اما بیشتر بودن دوربین ها لزوما به معنای بهتر بودن سیستم نیست.

برندان دالی تجمیع گر شرکت سیستم های امنیتی Eye P Video می گوید: “قبل از انتخاب هر دوربینی، ببینید دنبال رسیدن به چه هدفی هستید. این هدف می تواند شامل هم مسائل و نیاز های امنیتی و تجاری باشد. سنسور ها به پیشرفتشان ادامه می دهند، اما این سیستم محلی است که باید در نظر گرفته شود. پهنای باند بیشتر، فضای ذخیره سازی بیشتر و توان بیشتر، استرس بیشتری روی سیستم کلی تصویری وارد می کند”.

در نهایت سه عامل اساسی برای سرمایه گذاری روی دوربین های مگاپیکسل اهمیت پیدا می کند:

  • فریم ریت(سرعت تصویر برداری)
  • رزولوشن
  • شفافیت رنگ

دوربین های HD و مگاپیکسل می تواند در عین مقرون به صرفه بودن مزایای امنیتی نیز به همراه داشته باشند. به خاطر دانسیته و چگالی پیکسل می توان نواحی وسیع را با در نظر گرفتن جزئیات در اختیار داشت در حالی که قبلا به چند دوربین SD نیاز بود. این دانسیته پیکسل اجازه زوم کردن به ناحیه ای که حادثه رخ داده را می دهد بنابراین می توان انعطاف پذیری و عملکرد بهتری را در اختیار داشت.

و در آخر باید اضافه کرد که مبحث پهنای باند با دوربین های HD و مگاپیکسل آنطوری که بوده نیست. برای مثال، تکنولوژی فشرده سازی H.264 میزان پهنای باند دوربین های مگاپیکسل را کاهش داده است. همچنین توانایی جداسازی تصویر و کنترل انتقال فریم ریت را نیز به دست می دهد. و با آنکه فضای بیشتری را اشغال می کنند اما فضای ذخیره سازی با گزینه هایی مانند ابر (Cloud) کم هزینه تر خواهد شد.

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran