8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

ترندهای کلیدی نظارت تصویری در سال 2021 که باید بدانید

ایمن سازان پیشرو > اخرین مقالات  > ترندهای کلیدی نظارت تصویری در سال 2021 که باید بدانید

ترندهای کلیدی نظارت تصویری در سال 2021 که باید بدانید

ترندهای کلیدی نظارت تصویری در سال 2021 که باید بدانید
با آمدن 2021، مشتریان چشم انتظار آخرین ترندهای تکنولوژی در صنعت امنیت هستند. پیشرفت های اخیر نشان داده است که ترندهای تکنولوژی 2021 مشخصا به پیشرفت نظارت تصویری، تحلیل هوشمند و ذخیره ابر وابسته هستند. پیش بینی برخی تولیدکنندگان این صنعت نیز گواه همین مطلب است.

همچنین آگاهی نسبت به نیاز به استفاده از سیستم های نظارت تصویری در مصارف گوناگون، و شناخت قابلیت های سیستم های نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز به شدت افزایش پیدا کرده است. با کنار هم گذاشتن همه این یافته ها در کنار هم و وجود کووید 19 که باید بپذیریم فعلا مهمان ماست، متخصصان انتظار دارند سال 2021 را با 10 ترند زیر خواهیم گذراند:

ترند ۱: نفوذ تحلیل تصاویر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در صنایع دیگر

هوش مصنوعی، با دو جز معروفش، ماشین لرنینگ و دیپ لرنینگ با ارائه ی دیتای بهینه و هوش تجاری همچنان در حال خلق نوآوری های مختلف در صنایع هستند. در همین راستا شاهد دستاوردهای چشمگیری در چندگونه کردن متادیتا، افزایش دقت و گرانیولریتی (دانه بندی) در سیستم های نظارت تصویری بوده ایم.

متخصصان بر این باورند که در 2021 تکنولوژی دیپ لرنینگ دقت سیستم های نظارت تصویری را با قیمت بسیار کمی بالا می برد. تام ادلوند، مدیر ارشد فنی شرکت بریفکم انتظار دارد دیپ لرنینگ با همراهی کامپیوتر ویژن در بخش های مخنفوذ تحلیل تصاویر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در صنایع دیگرتلف فراتر از صنعت امنیت در صنایعی مثل رباتیک و تصویرسازی دارویی پیشرفت های قابل توجهی ایجاد کند. در نظارت تصویری دیپ لرنینگ می تواند بررسی و تحلیل جزئیات را تسریع بخشد.

لورنت ویلنئو، مدیر بازاریابی Genetec، پیش بینی می کند در سال ۲۰۲۱ برنامه های هوشمند تجاری بیشتری از نرم افزار تحلیل ویدیوئی منتج شود. همانطور که پاندمی هم این ترند را که در حال شکل گیری بود تسریع کرد و در همین راستا شاهد برنامه های تحلیلی غیر امنیتی بیشتری برگرفته از دوربین مداربسته بودیم. مثل انواع برنامه های شمارش و نظارت برافراد یک جمعیت یا شمارش افراد واردشده به ساختمان. و این تازه ابتدای راه است.

 

ترند ۲: افزایش سرعت و بهره وری با edge

در سال های اخیر تمرکز برروی راهکارهای مبتنی بر اج که باعث کاهش زمان فرآیند و افزایش بهره وری می شود، بالا رفته است. اما بحث برروی مقایسه اج و ابر و سرور همچنان ادامه دار است. یوهان پاولسون، مدیر ارشد اکسیس، باور دارد در سال 2021 ما شاهد راهکارهای هوشمند اج، سرور و ابر و یک تغییر قابل توجه خواهیم بود. استفاده حداکثری از فواید هر پلتفرم به تولیدکنندگان کمک می کند راهکارهای نظارت تصویری انعطاف پذیرتر و مقیاس پذیرتری ارائه دهند. به عنوان مثال، یک راهکار اج می تواند در زمان تشخیص یک تهدید سریعتر آلارم دهد و به همین ترتیب اپراتور آن را بسرعت از طریق ابر تایید کند.

ترند 3: راهکارهای بدون تماس در زمان پاندمی کرونا

کوید 19 باعث افزایش استفاده از راهکارهای بدون تماس مثل سیستم اکسس کنترل با تشخیص چهره شد. در نظارت تصویری، به کارگیری راهکارهایی همچون پلاکخوان مبتنی بر ابر در راستای کاهش تماس های فیزیکی معروف تر شد. از وقتی راهکارهای بدون تماس حرف اول مکالمات شد، دوربین های هوش مصنوعی خیلی از فرایندها را اتوماتیک کرد. به عنوان مثال سیستم تشخیص پلاک برای پارکینگ هوشمند باعث بهینه سازی فضای مورد استفاده و دسترسی بهتر به داده ها شد.

ترند 4 : تکنولوژی ابر در اینترنت اشیا

همراه با راهکارهای هوشمندی که در بالا ذکر شد، متخصصین بصورت مجزا برروی ذخیره ابر تمرکز کرده اند. باوجودیکه این تکنولوژی جدید در صنعت امنیت نیست، اما مبحث ذخیره سازی در ابر در بازارهای غیر امنیتی مورد توجه قرار گرفته است.تکنولوژی ابر در اینترنت اشیا با افزایش امکانات اینترنت اشیا ذخیره ابر نیز رشد می کند. ابر برای تمام مشاغل در هر اندازه ای، امکانات متنوعی ارائه می دهد و مزایای آن با آغاز پاندمی کوید 19 جلوه بیشتری کرد. بسیاری از سازمان ها سیستم های سنتی خود را با تکنولوژی های نوین مثل نظارت از راه دور بر یک محل، جایگزین و یا ترکیب کردند.

 

ترند 5 : افزایش اهمیت امنیت سایبری در نظارت تصویری

امنیت سایبری همواره برای دوربین های شبکه یک امر مهم بوده است، اما در سال 2020 میزان اهمیت آن افزایش یافت. ابتدای امسال، بعد از پاندمی کرونا، پلیس آمریکا حدود 4000 شکایت در زمینه امنیت سایبری ثبت کرد. این در حالیست که قبل از کرونا این نوع شکایت نهایتا به 1000 مورد در روز می رسید.

از وقتی دستگاه های بیشتری به یکدیگر متصل می شوند، هک کردن دوربین مداربسته دیگر در حد همان امنیت تصاویر نیست.

در سال 2021، انتظار داریم بر تعداد مشتریان شرکت های امنیت سایبری معتبر افزوده شود. آنها باید نسبت به حمله روز صفر (نوعی حمله سایبری که به نقاط ضعف و حفره های امنیتی یک سیستم تحت شبکه حمله می کند) هوشیار باشند.

 

ترند 6: استقبال بیشتر از سیستم های نظارت تصویری در کنار حفظ حریم خصوصی

روز به روز شاهد قوانین و استراتژی های سختگیرانه تری در زمینه حریم خصوصی از سوی کشورها و دولت ها در راستای کنترل استفاده از تکنولوژی دوربین مداربسته هستیم. این امر باعث می شود با توجه به افزایش استفاده از نظارت تصویری به عنوان ابزاری مناسب برای کنترل در دوران پسا کرونا، شرکت ها مبحث حفاظت از داده ها را جدی تر از قبل مورد توجه قرار دهند.سیستم های نظارت تصویری در کنار حفظ حریم خصوصی

طی چندسال اخیر و بخصوص در دوران پاندمی آگاهی ها نسب به مزایای سیستم های نظارت تصویری و داده های هوشمند بیشتر شده و مشاغل مختلف بیشتری به استفاده از آن روی آورده اند و مقرون به صرفه بودن دوربین های هوشمند در حفظ امنیت و ایمنی کارمندان و محیط را درک کرده اند. به عنوان مثال یک فروشگاه خرده فروشی می تواند از دوربین هوشمند علاوه بر حفظ ایمنی و امنیت، برای نظارت بر وضعیت اجناس قفسه ها، پیدا کردن سریع قفسه های خالی و مدیریت کالا ها نیز بهره ببرد.

 

تکنولوژی نظارت تصویری در سال 2021: حکومت هوش مصنوعی

ترندهای تکنولوژی کنونی گواه اینست که در سال 2021 شاهد به کارگیری بیش از پیش هوش مصنوعی در صنعت نظارت تصویری خواهیم بود. تحلیل ویدیو هوش مصنوعی نیز تا کنون به صنعت امنیت کمک های بسیاری کرده است. با کوید 19 استفاده از تکنولوژی بدون تماس نیز بیشتر معروف و محبوب شد.

همچنین همینطور که دنیا در حال گذار از بحران اقتصادی نیز هست، علاقه مندی به راهکارهای مقرون بصرفه و بهینه افزایش یافته است. تکنولوژی نظارت تصویری هوشمند همراه با تحلیل و ذخیره ابر پاسخ بسیاری از نیازهای امروز است. همچنین امنیت دوربین مداربسته یکی از نگرانی های جدید است و توجه و تمرکز شرکت ها رو به افزایش است.

آخرین اخبار صنعت  : www.iranalarm.com

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran