8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

به کدام نوع دوربین مداربسته مادون قرمز نیاز داریم؟

ایمن سازان پیشرو > تکنولوژی جدید  > به کدام نوع دوربین مداربسته مادون قرمز نیاز داریم؟

به کدام نوع دوربین مداربسته مادون قرمز نیاز داریم؟

به کدام نوع دوربین مداربسته مادون قرمز نیاز داریم؟

 

 

امنیت یک کار تمام وقت است که تنها به خاطر غروب آفتاب تمام نمی شود. بسیاری از سازمان ها، به خصوص آنهایی که در بخش های صنعت تجاری هستند، مانند فرودگاه ها، انبارها یا تسهیلات زیرساخت حیاتی نیاز به ابزارهای پیشرفته ای برای فراهم کردن امنیت محیطی یا نظارت بر ساختمان ها و دیگر دارایی ها بعد از تاریکی دارند. من همیشه دوربین های IP با LED های مادون قرمز تعبیه شده درون آن ها را برای تصویر نظارتی ویدئویی شب با بالاترین کیفیت پیشنهاد می کنم.

 

 

دیدن چیزی که چشم انسان توانایی دیدن آن ها را ندارد

ما آن را نمی بینیم، ولی نور مادون قرمز (IR) در واقع در اطراف ما وجود دارد. دوربین های IR این طول موج های نامرئی را شناسایی کرده و از نور مادون قرمز برای روشن ساختن تصاویر در تاریکی استفاده می کنند. بیشتر دوربین های IR دارای یک سری LED مادون قرمز هستند (که اغلب در اطراف لنز جا گرفته اند) که نور مادون قرمز را در شب و یا هر وقتی که دوربین به حالت شب عوض شود، ارسال می کنند.

از آن جایی که نور مادون قرمز می تواند باعث اختلال در تصاویر رنگی شود، بیشتر دوربین های IR دارای یک فیلتر قطع کننده برای جلوگیری از آن در روز هستند. این فیلتر در بین لنز و سنسور دوربین قرار می گیرد که اجازه عبور نور مرئی در طول روز را در حالی که جلوی طول موج مادون قرمز را گرفته است، می دهد. وقتی که سطح نور محیط به نقطه مشخصی کاهش یابد، فیلتر کنار می رود تا به نور مادون قرمز اجازه ورود دهد. بعضی اوقات این فرآیند True Day/Night (TDN) نامیده می شود زیرا در طول روز تصاویر با رنگ واقعی را فراهم کرده و در شب تصاویر سیاه و سفید یا دید در شب را فراهم می کند.

 

در وضعیت هایی که حداقل نور وجود دارد یا اصلا وجود ندارد (برای مثال نظارت در شب فروشگاه های خرده فروشی یا ساختمان های اداری بدون هیچ پنجره و نور واقعی)، حتی یک دوربین TDN تصویری بسیار واضح را فراهم نمی کند. شما به نورافکن های IR قوی برای روشن کردن تاریکی مطلق نیاز دارید.

 

 

چند راهنمایی مفید

برای تصویر برداری جزئیات در تاریکی، مطمئن شوید که دوربینی که استفاده می کنید دارای یک مسافت روشن سازی IR کافی برای مکانی که می خواهید از آن فیلم برداری کنید، باشد. دوربین های دید در شب با کیفیت پایین تر ممکن است چند نور LED داشته باشند ولی ممکن است تنها اشیایی در چندمتری خود را روشن سازند. به برگه مشخصات نگاه کنید یا این که دوربین را امتحان کنید تا بدانید آیا مسافت روشن سازی کافی را فراهم می کند یا خیر. دوربین های IR با کیفیت بالا می توانند اشیاء دور تا ۱۵۰ پا (۴۵ متر) یا بیشتر را روشن کنند.

حتی در مسافت های نزدیک تر، بهتر است دوربین ها را امتحان کنید تا بدانید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

 

تصمیم گیری درباره آن چه نیاز دارید

به طور خلاصه، دوربین های دید در شب می توانند در برنامه امنیتی عمومی یک مکمل عالی باشند ولی این مهم است که بدانید به چه نوعی از دوربین ها نیاز دارید و چه زمانی از IR هوشمند پویا استفاده کنید.

 

کاربرد خود را در نظر بگیرید. آیا به نظارت داخلی نیاز دارید یا خارجی؟ و این که ناحیه پوشش نظارتی شما تا چه اندازه بزرگ است؟ مطمئن شوید از دوربینی استفاده می کنید که برای کاربرد مشخصی ساخته شده است و لنز و یا قابلیت بزرگ نمایی را که شما نیاز دارید، داشته باشد.

 

تکنولوژی مادون قرمز را با نیازهای خود سفارشی کنید. از IR هوشمند پویا برای پوشش شب در ناحیه های کوچک تر و داخلی استفاده کنید. IR هوشمند پویا را برای ناحیه های بزرگ تر مانند پارکینگ و استادیوم ها خاموش کرده و تنها از IR استفاده کنید.

 

مسافت روشن سازی را در نظر بگیرید. مشخصات فنی دوربین خود را بازبینی کنید تا مطمئن شوید قابلیت های IR آن می تواند مسافتی را که شما نیاز دارید را پوشش دهد. در صورت نیاز، اضافه کردن یک پرتو IR جدا را برای روشن سازی مکمل در شب در نظر بگیرید.

 

ایمن سازان پیشرو به شما در انتخاب بهترین های حفاظت الکترونیک مشاوره می دهد.

 

اخبار روز صنعت : www.iranalarm.com

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran