8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

امنیت و اینترنت اشیا بیش از گذشته مرتبط به هم

ایمن سازان پیشرو > اخرین مقالات  > امنیت و اینترنت اشیا بیش از گذشته مرتبط به هم

امنیت و اینترنت اشیا بیش از گذشته مرتبط به هم

امنیت و اینترنت اشیا بیش از گذشته مرتبط به هم

اصطلاح اینترنت اشیا (IoT) اولین بار توسط کارآفرین انگلیسی کوین اشتون در ۱۹۹۹ برای شرح مفهوم شبکه مرتبط جهانی دستگاه های RFID ابداع شد. امروزه، این دیدگاه تبدیل به واقعیت شده است زیرا که IoT راه خود را به بخش های مختلف زندگی ما، از شهرهای امن تا ساختمان های هوشمند، باز کرده است. معنای تمام این ها برای بازیگردانان صنعت حفاظت و امنیت چیست؟
در این متن برخی از شرکت های امنیتی دیدگاهشان را درین رابطه به اشتراک می گذارند.
الن لیو، مدیر محصول در Dahua Technology می گوید: “برای شرکت ها، امنیت فیزیکی به صورت پیچیده ای به IoT مرتبط است، به خصوص پس از مهاجرت امنیت به سمت IP که اجازه می دهد دستگاه ها همه روی اینترنت یکپارچه شوند. محصول امنیتی بخشی از IoT است. نظارت ویدئویی، دستگاه های متحرک، کنترل دسترسی و سیستم های آلارم همه به IoT مرتبط هستند و ما در زندگی روزمره خود تحت احاطه آنها هستیم”.
لارس نوردنلوند فریس، معاون انکوباتور و سرمایه گذاری در Milestone Systems می گوید: “دستگاه های امنیتی به عنوان سنسورها همانند سایر دستگاه ها مانند تلفن ها، خودروها و یخچال ها که هریک یک سنسور محسوب می شوند و به IoT مرتبط هستند، به IOT گره می خورند و هریک داده های لازم را برای مطلع کردن ما به میان می آورند. موضوع مشترک تمام این تکنولوژی ها همکاری تمام اجزا به صورت یکپارچه و کارامد می باشد”.
یکپارچه سازی دستگاه های تحت شبکه متعدد روی اینترنت، مزایای بسیاری به همراه دارد. این موارد شامل امنیت بیشتر، هوش بهتر و تجربه کاربری بهبود یافته می شود.

امنیت بهبود یافته

وقتی نظارت ویدئویی، کنترل دسترسی، آلارم نفوذ و سایر سیستم های یکپارچه لایه هایی به امنیت اضافه کنند، املاک و دارایی ها کمتر نسبت به نفوذ و تهدیدها آسیب پذیر می شوند. لیو گفت: “می توان با کارت های IC جعلی یا اثر انگشت های جعلی در سیستم های کنترل دسترسی سنتی رخنه کرد. حال صنعت امنیتی توجه بیشتری به نظارت ویدئویی یکپارچه با سیستم اعلام سرقت، کنترل دسترسی و سایر بخش ها به همراه هم دارد و این یکپارچگی، نفوذهای غیر مجاز به حداقل ممکن می رسد”.
مارتین گرن بنیان گذار Axis Communications گفت: “دوربین که تنها نظارت ویدئویی ارائه می کند محدود است، زیرا در واقع نمی توانید با افراد حرف بزنید. اما اگر یک بلندگوی جامع به آن اضافه کنید، در حقیقت می توانید با فرد – برای مثال، اگر کسی وقت تلف می کند یا در منطقه ای که نباید باشد، یا عمل مشکوکی انجام می دهد – ارتباط برقرار کنید. و می توانید این کار را از طریق یک سیستم که ویدئو را مدیریت می کند انجام دهید. نیازی به تغییر بین رابط ها یا سیستم های مختلف نیست. مطالعه جدیدی بیان می کند ۷۴ درصد افرادی که می دانند کسی در حال تماشای آنها می باشد معمولا دست از هر فعالیت غلطی که درگیر آن هستند برمی دارند. یک بلندگو می تواند متجاوزان یا افراد مشکوک را آگاه کند که تحت نظر هستند”.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

اینترنت اشیا چیزی بیش از محافظت از افراد و دارایی ها به ارمغان می آورد. مقداری از داده های خوبی که توسط دستگاه های امنیتی ایجاد می شود را می توان استخراج و برای ایجاد هوش تجاری تجزیه و تحلیل کرد. برای مثال، در خرده فروشی ها، نقش دوربین های نصب شده در سوپر مارکت ها و مغازه ها، از جلوگیری از سرقت به مطالعه رفتار مصرف کنندگان – مشتریان بیشتر از کدام راهرو بازدید می کنند یا از کدام سمت به نقطه خاصی نگاه می کنند – گسترش یافته است. این به اپراتورها اجازه می دهد طبق این نتایج تصمیمات فروش و بازاریابی را بگیرند.
ویلم رایان، مدیر بازاریابی جهانی محصول در Avigilon اذعان داشت: ” IoT برای موفقیت، باید بیش از تنها جمع آوری داده انجام دهد. باید راه محکمی برای تبدیل آن داده به اطلاعات و ارائه بینش هایی داشته باشد که ارزش تجاری دارند. با داشتن دستگاه های هوشمندتر و استفاده از نرم افزار یا پلتفرمی که داده های جمع آوری شده را به شیوه ای هوشمند ارائه کند، سرانجام می توانیم بینش های ارزشمندی به کاربران ارائه کنیم”.
تجزیه و تحلیل داده به طرز فزاینده ای در فضای ابری انجام می شود. فریس گفت: “باید از قدرت موج انتقال داده به عنوان یک سرویس استفاده ببریم. در این سناریو می توانید از قدرت مغزی بی پایان مجازی و مرکزی محاسبه ابری استفاده کنید تا راه حل جامع ویدئویی غیر مرکزی و پراکنده، مانند یک سیستم در یک فضای ابری خصوصی یا عمومی عمل کند و تمام سنسورهای هوشمند در شبکه را به هم متصل کند”.

تجربه کاربر

سرانجام، این تجربه کاربر است که امنیت را در زمینه IoT جالب تر می سازد. برای مثال در ساختمان های هوشمند، یکپارچه سازی بین سیستم های مدیریت ساختمان و کنترل دسترسی، عامل تسهیلات را سریع تر می سازد. چول هونگ پارک، مدیر تیم تحقیق و توسعه COMMAX می گوید: “امروزه، تکنولوژی می تواند دمای داخلی و نور خانه یا یک ساختمان اداری را کنترل کند. می توانید سیستم اتوماسیون خانگی خود را طوری تنظیم کنید که وقتی وارد خانه می شوید نورها به طور اتوماتیک روشن شوند یا وقتی از خانه خارج می شوید خاموش شوند”.
راب مارتینز، تحلیلگر و مدیر پلتفرم اتصال در Allegion در ادامه گفت: “IoT در ابتدایی ترین حالت خود بر همکاری بسیاری از دستگاه های متصل هماهنگ، برای بهبود تجربه کاربر متمرکز شده است. بازیگران امنیتی IoT را می پذیرند زیرا که نماینده تحول نه تنها دستگاه ها و خدمات، بلکه تجربه کاربری برای کل صنعت نیز می باشد”.
در نتیجه، بازیگران امنیتی از طریق متنوع سازی، یکپارچه سازی و نوآوری محصولاتشان، تلاش هایی برای مقبولیت گرایش IoT انجام داده اند. با پیش بینی Gartner مبنی بر ۲۵ میلیارد دستگاه متصل تا ۲۰۲۰، IoT آینده ی پیش روی ماست و بازیگران امنیتی که این گرایش را نمی پذیرند خود را در بازار غیر مرتبط تر و در درجه دوم اهمیت می بینند.

 

موتور جستجوی تجهیزات حفاظتی : www.kalasec.ir

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran