8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

سوالات پیش از خرید یک راهکار ذخیره سازی

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > سوالات پیش از خرید یک راهکار ذخیره سازی

سوالات پیش از خرید یک راهکار ذخیره سازی

خرید راهکارهای ذخیره سازی ویدئوها هیچ گاه امری آسوده نیست. با تولید داده های ویدئویی بیشتر و طولانی تر شدن مدت زمان نگهداری این داده ها، امن نگه داشتن این داده ها نیازمند توجه به چندین فاکتور است که این فاکتورها شامل آسودگی استفاده و تلفیق با سایر سیستم ها میشود. در این مقاله 9 سوالی که باید پیش از خرید یک راهکار ذخیره سازی پرسید مورد بررسی قرار میگیرد.

اغلب برای داشتن احساسی آرام و خوشایند، پیش از وابسته ساختن کسب و کار خود به هرگونه سخت افزار امنیتی، یک سری فاکتور باید مورد توجه قرار بگیرد. نتیجه ی این کار تضمین استفاده از یک راهکار ذخیره سازی است که اهداف امنیتی شما را برآورده و یا شاید فراتر از آن برود. برای انتخاب یک راهکار درست، پیشنهادات مربوطه به صورت خلاصه در ادامه ی مقاله آورده شده است.

 

آسودگی نصب و استفاده 
ذخیره سازی باید برای نصب و استفاده آسان باشد. خوشبختانه با خارج کردن برخی از دستگاه های NVR از جعبه ، به سرعت میتوان این راهکارها را به دستگاه وصل نموده تا به صورت خودکار شروع به کار کنند. نرم افزار مدیرت ویدئویی ﴿VMS﴾، گواهی ها و سایر قابلیت های که نیازمند آن خواهید بود همگی از پیش در این NVRها گنجانده شده اند. علیرغم نصب آسان NVR، در صورتی که راه اندازی آن دچار مشکل شود،‌ امکان دارد که کاربران زمان بسیار دشواری را برای برنامه ریزی سیستم یا نشان دادن عکس العمل سریع به یک رخداد سپری کنند. سیستم های مدیریت ویدئویی مجهز به واسط های کاربری هوشمند به کاربران اجازه میدهند که بدون هیچگونه دشواری به بازبینی فضاهای بیزینسی بپردازند؛ این کار با کمک ویژگی هایی صورت میپذیرد که شامل آیکون های آسوده برای یافت شدن، منوهای آسوده برای برنامه ریزی و امکان انجام حرکت های Pan، Tilt و Zoom با تنها یک کلیک میشود.

 

تلفیق و یکپارچه سازی  
پلتفرم های باز از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چرا که NVRهای با ساختار پلتفرم باز میتوانند با برندهای مختلفی از دوربین های تحت شبکه IP تلفیق شوند. زمانی که سیستم ها امکان یکپارچه سازی با سایر برندها را فراهم میکنند، کاربران میتوانند از قابلیت های دستگاه های مختلف استفاده کرده و از طریق یک شبکه تمامی آنها را تنها از یک مکان مدیریت کنند. این بدان معناست که شما میتوانید تنها با یک کلیک در واسط کاربری VMS خود یک درب را باز کرده و یا از طریق یک اسپیکر شبکه، اعلامیه ای زنده و یا ضبط شده را پخش کنید.

دسترسی و مقیاس پذیری 
در کسب و کارهای امروزی، بیشتر متخصصین زمان لازم برای رفت و آمد روزانه به هر یک از محل های کسب و کار خود را جهت بازبینی هشدارها یا تجزیه و تحلیل تصاویر ویدئویی ضبط شده ندارند. این مشکل را میتوان با کمک NVRهای جدید حل نمود، چرا که این سیستم ها به افراد اجازه میدهند که تصاویر ویدئویی ضبط شده را به صورت دورادور و از طریق شبکه مشاهده کنند.

مقیاس پذیری راهکارهای ذخیره سازی نیز نکته ای کلیدی است. در طول زمان نیازهای کسب و کار شما به علاوه ی نیازهای نظارتی شما تغییر خواهد نمود. برنامه ریزی برای آینده جنبه ای حائزاهمیت در اداره ی یک کسب و کار تلقی می گردد. از خود این سوال را بپرسید که در حال حاضر و در آینده به چند دستگاه نیاز خواهید داشت؟ چه مدت به نگهداری ویدئوهای ضبط شده نیاز خواهید داشت؟ در صورت نیاز به ارتقاء سیستم زودتر از آنچه که در ابتدا انتظار میرفت، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
مشخصات ظاهری سیستم
هر چقدر فضای اشغالی توسط راهکار ذخیره سازی بیشتر باشد، متعاقبا هزینه ی آن نیز بالاتر خواهد بود. بنابراین انتخاب یک NVR با مشخصات ظاهری مناسب و باتوجه به نیازهای خود کاربر موضوعی حائزاهمیت است. با این حال، فاکتورهای مهمی دیگری نیز وجود دارد. مشخصات فنی، ویژگی ها و مسئله ی اتصال سخت افزاری از جمله عواملی هستند که پیشنهاد میشود به هنگام انتخاب NVR مورد توجه قرار بگیرند. به عنوان مثال، برخی از NVRها از ویژگی هایی چون قابلیت اشکال یابی دورادور، مدیریت دستگاه و سوئیچ های مجهز به PoE داخلی برخوردار هستند.

 

مسئله ی پشتیبانی
در صورت عدم کارکرد NVR، یافتن پشتیبانی در سریعترین زمان ممکن مسئله ای مهم است. در اینجا برخی موارد دیگر نیز وجود دارند که باید به خاطر داشته باشید. آیا NVR مربوطه شامل گارانتی است؟ در صورت شامل شدن، این گارنتی چند ساله بوده و چه چیزهایی را پوشش میدهد؟  چه میزان زمان میبرد تا متخصص پشتیبانی فنی بتواند در رفع مسئله پیش آمده به شما کمک کند و اینکه برقراری تماس با این فرد به چه میزان آسوده است؟ افزودن سیستم های جایگزین و انتخاب سازندگان باکیفیت نیز در محافظت از سیستم های ذخیره سازی موضوعی مهم تلقی میگردند.

 

مسئله هزینه 
مسئله ای که در آخر مطرح میشود، بحث هزینه است. توجه کنید که کیفیت سیستم شما به میزان پولی که خرج می کنید بستگی دارد. با این حال ممکن است که سیستمی با هزینه کمتر، قابل اطمینان تر و ایمن تر از یک سیستم گران قیمت باشد.

 

منبع: مجله a&s 

http://www.didarc.com/fa/news/questions-to-ask-before-purchasing-a-storage-solution

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran