8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

راهکارهای جدید، الگوی حفاظت فرودگاه‌ ها را متحول می ‌کنند.

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > راهکارهای جدید، الگوی حفاظت فرودگاه‌ ها را متحول می ‌کنند.

راهکارهای جدید، الگوی حفاظت فرودگاه‌ ها را متحول می ‌کنند.

تروریست ‌ها و خرابکاران به راحتی می ‌توانند نقاط ضعف یک سیستم را بیابند؛ هرچه دسترسی به هدف آسان ‌تر باشد، خسارات و صدمات بیشتری وارد خواهد شد. بنابراین جای تعجب نیست که مراکز حمل و نقل عمومی بسیار شلوغ و پر ترددی همچون فرودگاه‌ های بین ‌المللی، مرکز توجه دائمی گروه ‌های تروریستی در دنیا باشند.

راهکار حافظه‌ ي داده‌های مبتنی بر ابر کمپانی Quantum همراه با آنالیز پیشرفته ‌ی داده‌ های کمپانی Ipsotek که به صورت مشترک با سیستم‌ های نظارت تصویری IP کار می ‌کنند، یک سیستم جامعِ به اشتراک‌ گذاری اطلاعات و راهکاری هوشمندانه را طراحی کرده ‌اند که تهدیدات را کاهش می‌ دهد و به ارزیابی خطرات احتمالی کمک می ‌کند.

آقای Wayne Arvidson، معاون راهکارهای هوشمندانه، نظارتی و حفاظتی کمپانی Quantum می‌ گوید: امروزه درک بالاتری نسبت به نقش ذخیره ‌ی ویدئو ایجاد شده و دیگر آن را تنها به‌عنوان موضوع حاشیه ‌ای تلقی نمی‌ كنند که در طراحی سیستم مد نظر قرار بگيرد، چرا که افراد، دیگر می ‌دانند که ذخیره ‌ی ویدئو در طراحی سیستم نقش بسیار مهمی را بازی می ‌کند. یکی از مسائلی که در طراحی سیستم با آن مواجهیم، مسئله‌ ی انتخاب دوربین‌ ها، سیستم ‌های مدیریت تصویر یا VMS و نرم ‌افزار آنالیز تصویر می ‌باشد. بنابراین باید بدانیم که تصاویر را در کجا ذخیره نماییم.

وی می‌ گوید، در حین آموزش فناوری ذخیره‌ سازی و زیرساخت‌ های آن به کاربران نهایی و یکپارچه ‌سازان و نصب ‌کنندگان سیستم‌ های نظارت تصویری، تیم آموزش ‌دهنده، سه مؤلفه را مد نظر قرار می‌ دهند. اولاً این فناوری باید الزامات را در نظر بگیرد؛ به همین جهت راهکارهاي طراحی شده برای سیستم‌ های ویدئویی از اهمیت چشمگیری برخوردار هستند. سیستم‌های IT به‌ گونه ‌ای طراحی شده ‌اند تا اطلاعات زیادی را برای چندین سیستم زیرمجموعه بخوانند، اما سیستم‌ های ویدئویی طراحی شده ‌اند تا بتوانند حداکثر مقدار فیلم با کیفیت بالا ضبط کنند. دوماً ما اکنون در جهانی IP محور زندگی می‌ کنیم، بنابراین همه چیز در شبکه جای می‌ گیرد. با داشتن شبکه‌ ی ذخیره‌ سازی مناسب، می‌ توانید مدیریت داده ‌ها را انتقال دهید و سپس داده ‌ها به شبکه ‌ی اصلی منتقل خواهند شد. سومین عامل اصلی برای عملکرد کلی این حافظه، قابلیت دسترسی آن است. از نظر Arvidson این عامل، می‌ تواند حساس ‌ترین مورد باشد؛ زیرا این قابلیت به اپراتورهای حفاظتی اجازه می ‌دهد تا در جداول زمانی به خصوصی کار کنند. آنان مجبور نیستند نگران آرشیو شدن داده ‌ها یا اتلاف وقت ناشی از دنبال کردن اطلاعات باشند.

آقای Arvidson افزود: راهکار ذخیره ‌سازی متمرکز، کار محافظت از داده‌ها را نیز انجام می‌ دهد. در این راهکار زمانی که داده‌ ها را دست‌ كاري می‌ كنيد، در واقع نسخه‌ ی ثانویه ‌ی آن ‌ها در حافظه ‌ی طولانی مدت سیستم کپی می شود.

آقای Bill Flind، مدیر اجرایی کمپانی انگلیسی Ipsotek واقع در لندن،پیشرو در ویدئو آنالیتیک است که راهکارهایی برای کاربردهای متعددی دربخش های تجاری و عمومی ارائه می‌ کند.

وی به پروژه ‌ای در فرودگاهی بین المللی اشاره کرد که به منظور استقرار یک سیستم بزرگ تشخیص چهره‌ اجرا شد. این سیستم دوربین‌ های تشخیص چهره ‌ی اختصاصی را به ‌کار می‌ برد که در مکان ‌هایی با نور کافی نصب می‌ شوند، مکان هایی که افراد می ‌بایست چهره ‌ی خود را به کارکنان مربوطه نشان دهند. وی اظهار داشت که در این طرح با نصب بیش از 300 دوربین، حتی در چنین مکان بزرگی نیز می‌ توان حدود 90 درصد از تمامی افراد حاضر در فرودگاه را زیر نظر قرار داد، بنابراین جمع ‌آوری چنین حجمی از داده‌ ها نیازمند حافظه ‌ای وسیع خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: تیم حفاظت فرودگاه، تمامی این داده‌ های بزرگ را نگاه می ‌دارند؛ زیرا هدف بسیار بزرگی را برایشان دنبال می ‌کند. در صورت بروز حادثه ‌ای در فرودگاه ، مدیران حفاظت و امنیت می ‌توانند افراد جدیدی را از میان چهره ‌های ذخیره شده در سیستم خود برگزینند.آقای Flind می‌ گوید: در گذشته بسیاری از تصمیمات با در نظر گرفتن هزینه‌ ها انجام می‌ شد که هزینه‌ ی نگهداری از داده ‌ها بیش از همه به چشم می آمد. بیشتر تسهیلاتی که برای این کار در نظر گرفته می ‌شد، نمی توانست داده‌ های بیش از یک سال را حفظ کند، بنابراین افراد مجبور می ‌شدند تنها تعدادی از دوربین ‌ها را استفاده کنند و یا رزولوشن دوربین ‌ها را کاهش دهند. این دو متخصص فناوری معتقدند که بیشتر تحقیقات و موشکافی ‌ها بر روی دوربین ‌های مداربسته تنها پس از بروز حادثه ‌ای ناخوشایند انجام می‌ شود. بنابراین باید یک گام جلوتر از هر موقعیت بد پیش رفت و به افراد امکان دسترسی به اطلاعات و داده ‌ها را ارائه کرد تا فرصت‌ های امنیتی را برای کاهش تهدیدات به دست آورد.
<<مقاله منتشر شده در این سایت از كانال نمايشگاه سيستم هاي ايمني، حفاظتي،مقالات و اخبار صنعت سيستم هاي ايمني و حفاظتي می باشد>>

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran