8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

ایمن سازی فضای بیرونی منازل

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > ایمن سازی فضای بیرونی منازل

ایمن سازی فضای بیرونی منازل

افزودن نظارت فضای باز به راهکار امنیت خانگی میتواند راهی عملی و مقرون به صرفه برای محافظت و ایمن سازی منزل شما باشد. با این حال، برای انتخاب یک سیستم نظارتی گزینه های زیادی پیش روی مصرف کنندگان قرار دارد و تقاضاهای نظارتی فضای باز هر خانه با خانه ی دیگر متفاوت است.

در این مقاله راهنمایی جامع برای کمک به تشخیص نیازهای نظارت خانگی  و انتخاب بهترین دوربین های نظارتی فضای باز برای منازل جمع آوری شده است.

نکات حائزاهمیت برای انتخاب یک سیستم نظارتی

یکی از مهمترین ویژگی های یک دوربین امنیتی مخصوص فضای باز، قدرت مقاومت آن در برابر تغییرات آب و هوایی و ضدآب بودن آن است.

در اینجا برخی از سوالات حائزاهمیتی مورد بررسی قرار میگیرد که به هنگام انتخاب یک سیستم خوب برای نظارت فضای باز منازل به کمک شما خواهد آمد.

·به چه میزان از پوشش دهی نظارتی در فضای باز نیاز دارید؟

زاویه دید دوربین تعیین کننده ی میزان فضایی است که دوربین پوشش خواهد داد. لنزهای با زاویه دید وسیعتر به شما کمک میکنند تا تعداد دوربین های موردنیاز برای پوشش دهی کامل منزل و متعلقات آن را به کمترین تعداد برسانید. بسته به میزان پوشش دهی موردنیاز خود و زاویه دید هر دوربین، به خریداری چندین دوربین یا مجموعه ای چندتایی از دوربین ها بپردازید تا فضای بیشتری از اطراف منزل خود را بازبینی کنید.

·آیا ویدئوهای ضبط شده در دوربین شما از رزولوشن باکیفیت بالایی برخوردار است؟

فاکتور دیگری که باید به هنگام خریداری یک دوربین نظارتی فضای باز مورد توجه قرار دهید، رزولوشن دوربین موردنظر است. هر چه رزولوشن دوربین شما بالاتر باشد، تصاویر گرفته شده توسط آن واضح تر و آسانتر برای مشاهده خواهد بود. در حالت ایده آل، برای داشتن تصاویر با وضوح بالا به رزولوشن 1080p یا بالاتر نیاز خواهید داشت. این نکته را مورد توجه قرار دهید که ­در صورت اتصال دوربین شما به یک دی.وی.آر (DVR﴾ یا سایر دستگاه های ضبط، برای حفظ کیفیت بالای تصاویر، دوربین شما باید سازگار با کیفیت HD باشد.

·آیا دوربین امنیتی شما از قابلیت دید در شب برخوردار است؟

قابلیت دید در شب یکی از متداولترین کاربردهای دوربین های نظارتی فضای باز است و برای تهیه تصاویر باکیفیت بالا باید دوربینی با تکنولوژی اشعه مادون قرمز ﴿IR﴾ خریداری نمایید. بسیاری از مدل دوربین ها دارای سوئیچ فیلتر اشعه مادون قرمز ﴿IR-cut) در داخل خود سیستم هستند که بسته به شرایط نوری، تکنولوژی مادون قرمز به صورت خودکار فعال یا غیرفعال میشود. تعداد ال.ای.دی (LED﴾های مادون قرمز استفاده شده در یک دوربین به شما کمک میکنند تا میزان برد دید در شب یک دوربین را تعیین کنید.

·بهترین نوع دوربین با توجه به نیازهای شما چیست؟

دوربین های امنیتی فضای باز دارای دو نوع اساسی – دوربین های دام ﴿Dome) و بولت (Bullet) – هستند. هر دو نوع این دوربین ها به وضوح  برای مزاحمین بالقوه قابل روئیت هستند، با این حال تعیین جهت قرارگیری یک دوربین نوع دام که به عقب راندن مزاحمین بالقوه کمک میکند بسیار دشوارتر است. نکته ی حائزاهمیت دیگری که در مورد نوع دوربین انتخابی وجود دارد، بحث نصب و قرارگیری آن روی سقف یا دیوار است.

·آیا دوربین شما از ظرفیت ضبط کافی برخوردار است؟

در صورتی که مایل به بازپخش رخدادهای صورت گرفته در اطراف منزل خود باشید، به دوربینی نیاز پیدا خواهید کرد که دارای ظرفیت ذخیره سازی در محل یا قابلیت های ضبط ابری باشد. بیشتر دوربین های با قابلیت ضبط، دارای یک اسلات حافظه SD داخلی یا microSD هستند که فضای کافی برای ذخیره سازی را فراهم میکنند.

برخی از سیستم ها ویدئوها را روی دی.وی.دی ﴿DVD﴾ یا مینی-دیسک ضبط میکنند، اما بسیاری از آنها در حال حاضر در حالت مهاجرت به سوی تکنولوژی دی.وی.آر ﴿دستگاه ضبط کننده ی ویدئویی دیجیتال﴾ هستند. یک دوربین کامپیوتر-محور، ویدئوی شما را روی هارد کامپیوتر ضبط میکند و بازبینی آرشیو ویدئوهای قبلی را سرعت بخشیده و آسان میسازد.

·آیا مایل به دسترسی به دوربین خود با کمک یک دستگاه هوشمند هستید؟

بسیاری از دوربین های نظارتی فضای بازی که امروز در دسترس افراد قرار دارند، قادر به ارسال پخش زنده ویدئوهای ضبط شده به گوشی تلفن همراه شما هستند. در صورتی که در طول روز یا برای یک بازه ی زمانی طولانی از منزل خود دور بوده و مایل به بررسی فضای موردنظر خود هستید، داشتن چنین قابلیتی بسیار اززشمند خواهد بود. از سازگاری دوربین انتخابی خود با دستگاه موردنظر اطمینان حاصل کنید.

·آیا مایل به تهیه یک دوربین امنیتی سیم کشی شده یا بیسیم هستید؟

دوربین های بیسیم برای نصب و تغییر مکان بسیار آسان هستند، اما باتری این دوربین ها باید به صورت دوره ای چک شود تا محافظت کامل از افراد تضمین گردد. دستگاه های سیم کشی شده معمولا نیازمند نصب حرفه ای و دسترسی به یک پریز برق هستند، اما در مقایسه با دوربین های بیسیم تصاویر واضحتری را ارائه میکنند.

·آیا دوربین مربوطه دارای ویژگی های پن/تیلت/زوم است؟

دوربین های دارای قابلیت های پن/تیلت/زوم از راه دور برای ایجاد پوشش دهی در مناطق بزرگتر ایده آل هستند و به کاربر اجازه میدهند تا بهترین زاویه دید ممکن را بدون تغییر مکان فیزیکی دوربین مربوطه پیدا کنند.

·آیا مایل به تهیه دوربینی با ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی هستید؟

مصرف انرژی دوربین های نظارتی میتواند بسیار بالا باشد، اما در صورت پیدا کردن یک مدل دوربین که تنها در صورت تشخیص حرکت شروع به ضبط کند، هزینه های کارکرد دوربین را میتوان به شکل قابل توجهی کاهش داد. بسیاری از مدل دوربین ها حتی میتوانند در صورت تشخیص یک امر غیرمعمول، هشداری ایمیلی را برای شما ارسال کنند تا بدین شکل دیگر نیازی به بازبینی مداوم ویدئوها از سوی شما نباشد.

·قصد چه میزان هزینه کردن را دارید؟

با بودجه ای کمتر از 99 دلار شما میتوانید یک سیستم امنیتی مداربسته تهیه کنید، اما این ضرب المثل را به یاد داشته باشید که میگوید:‌ «هر چی پول بدی، آش میخوری». ارزش یک سیستم ﴿یک دوربین﴾ ابتدایی و با کیفیت نسبتا خوب معمولا بین 200-100 دلار است و برای دوربین های چندگانه، دوربین های فضای بسته/باز، سیستم های فوق العاده عالی به همراه ویژگی های غیرقابل تصور، این قیمت میتواند به هزاران دلار نیز برسد.

یک سیستم نظارت ویدویی چه مزایایی دارد؟

بهترین چیز در مورد یک سیستم نظارت ویدئویی خانگی، تعداد چشم های بیشتری است که در اختیار شما قرار میگیرد. با این چشم های میتوانید ببینید که چند بار یکی از افراد از خانه خارج شده و بیست دقیقه بعد متوجه خاموش نکردن ترموستات یا قفل نکردن درب روبرویی شده است؟ شاید پرستار بچه شما جدید باشد و قابلیت کنترل و بررسی رفتار او برای شما حائزاهمیت باشد. نیازهای هر یک از اعضای خانواده مزیت های منحصر به فردی را دیکته میکند.

  • قابلیت های نظارتی 24ساعته/7روز هفته ای در هر جایی که دوربین نصب شده باشد.
  • ویژگی ذخیره سازی، گزارشاتی را از رخدادهای گذشته نگهداری میکند.
  • سایر قسمت های منزل یا مناطق اطراف آن را از هرکجا «ببینید».
  • «منتظر» رسیدن فرزندان خود از مدرسه بمانید.
  • امنیت اعضای کهنسال خود را چک کنید.
  • حرکات حیوانات خانگی را بازبینی کنید.
  • افراد پشت در را ببینید.

 

عملکرد امنیت نظارت ویدئویی چگونه است؟

یک سیستم نظارت امنیتی معمولا شامل چندین دوربین – فرقی نمیکند که سیم کشی شده باشد یا بیسیم – متصل به یک دی.وی.آر ﴿DVR﴾ است که به ذخیره سازی تصاویر و نمایش آن روی یک مانیتور میپردازد. مانیتور مربوطه شاید یک تلویزیون مداربسته باشد که از خانه بتوان آن را بازبینی نمود و یا شاید یک دی.وی.آر باشد که قادر به ارسال تصاویر به دستگاه های متصل به وبی همچون یک کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند میباشد؛ از طریق این دستگاه ها میتوان به صورت زنده و یا در صورت تقاضا به بازبینی وقایع پرداخت.

ویژگی های نظارت ویدئویی

علیرغم وجود تعداد زیاد ویژگی های جذاب موجود در سیستم های نظارت ویدئویی خانگی، نیازهای خانه و اعضای خانواده کار انتخاب را نسبتا آسان میسازند. اندازه ی ملک موردنظر، سن اعضای خانواده و حتی امنیت محله برخی از مواردی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند. برخی از این ویژگی های ارزشمند در ادامه مقاله لیست شده اند:

  • تشخیص حرکت
  • دید در شب
  • قابلیت ضبط
  • تهیه تصاویر با رزولوشن بالا باری نمایش واضح تر
  • میکروفون ها و/یا اسپیکرها
  • دوربین های مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و/یا هرگونه ضربه
  • هشدارهای از راه دور
  • قابل توسعه برای افزودن دوربین های بیشتر به سیستم

آیا باید نسبت به خرید یک سیستم نظارت ویدئویی اقدام نمود؟

یک سیستم نظارت ویدئویی، بخش گرانبهایی از یک سیستم امنیت خانگی است. قابلیت اتصال روزانه به خانه و خانواده خود و حفاظت افزون ارائه شده در برابر مزاحمین هر دو از مواردی هستند که این سیستم ها را تقریبا برای همه افراد سودمند میسازند. با این اوصاف، چه کسانی باید این چشم های اضافی را مدنظر قرار دهند؟

  • صاحبان منازلی که به  دنبال اتصال تصویری 24ساعته/7روز هفته ای به خانه و خانواده ی خود هستند.
  • هر کسی که تمام روز بیرون از خانه است یا اغلب در حال مسافرت است.
  • خانواده هایی که اغلب افراد زیادی به آنجا رفت و آمد میکنند – باغبان ها، سرایدارها و پرستار بچه ها.
  • خانواده هایی که دارای اعضای کهنسال، نوزاد یا کودکان کم سن و سال و حیواناتی هستند که شاید نیازمند مراقبت و بازبینی از بخش های مختلف خانه باشند.
  • صاحبان خانه ای که به دنبال امنیت افزوده و آسودگی خیالی که به همراه نظارت ویدئویی می آید هستند.

 

جمع بندی: بهترین دوربین های نظارتی برای منزل شما

در نظارت خانگی هیچ سیستم واحدی که مناسب تمامی منازل باشد وجود ندارد. سیستمی که انتخاب میکنید بر اساس بودجه، چیدمان منزل، شرایط آب و هوایی، دغدغه های امنیتی شما و سایر فاکتورها تعیین میشود. جستجوی خود برای محصولات را با این ایده شروع کنید که چه چیز میخواهید و بودجه ی شما چقدر است؟ پس از آن تحقیقات خود را آغاز کنید. سیستم های مختلف، حتی آن دسته از سیستم هایی که رنج قیمتی مشابهی دارند، به صورت متفاوتی ویژگی ها را ترکیب و جفت میکنند؛ بنابراین تا زمان پیدا کردن سیستمی که برآورده کننده ی نیازهای شما باشد و قیمت آن برای شما مقرون به صرفه بیافتد به جستجوهای خود ادامه دهید.

منبع: مجله سیفتی دات کام

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran