8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

فناوری‌ های بعدی حفاظت سایبری در سال 2018 چه خواهد بود؟

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > فناوری‌ های بعدی حفاظت سایبری در سال 2018 چه خواهد بود؟

فناوری‌ های بعدی حفاظت سایبری در سال 2018 چه خواهد بود؟

ما در جهانی زندگی می ‌کنیم که از طریق شبکه همه به هم متصل هستند، جایی که کمپانی ‌ها به سیستم ‌های متصل به شبکه متکی بوده و داده‌هایشان در ابر ذخیره می ‌شود. سال 2018 قابلیت اتصال، اولویت ‌های ارتباطی دیجیتال و داده ‌های بیشتری را نیز برای کمپانی‌ ها با خود به همراه خواهد داشت، کما اینکه تعداد تهدیدات حفاظت سایبری و تغییرات ظاهری، امنیت سایبری را یکی از حساس‌ ترین موضوعات لازم برای مواجهه در سناریوی مذکور می ‌سازد.
در سال 2017 شاهد حوادثی همچون WannaCry و Netya بودیم، دشمنان سایبری و هکرها در نوع حملات خود، روز به روز خلاقانه ‌تر عمل می ‌کنند. دنیای حفاظت سایبری با تغییراتی مواجه شده که دائماً در حال وقوع است و متخصصان حفاظتی سعی دارند همه ‌ی اطلاعات در مورد آنچه رخ می ‌دهد و چگونگی گذار از آن را کسب نمایند.
تنظیمات امنیتی شما می ‌بایست بر تشخیص، پاسخ و پاکسازی مجموعه تمرکز داشته باشد. به همین جهت جنگ حفاظت سایبری همین امروز است. در آینده احتمال بیشتری وجود دارد تا بتوانیم پیش از وقوع حادثه آن را پیش‌ بيني کنیم.دوربین مداربسته,
به‌ منظور برطرف سازی چالش‌ های حفاظتی و امنیتی IoT، یعنی سطح حمله ‌ای که به ‌سرعت رشد می‌ کند و نظارت و مدیریت آن روز به روز سخت ‌تر می‌ شود، یک رویکرد فعالانه و پویا برای حفاظت و یک استراتژی دفاع چند لایه، کلیدهایی برای محافظت از دستگاه‌ های IoT در برابر حمله و گسترش ویروس و تهدید به شمار می ‌روند.
متأسفانه حملات باج افزار در طول سال 2018 فراگیرتر و متنوع ‌تر خواهد شد. برخی حملات به شکل خشونت آمیزی سیستم را آلوده، قفل و نابود می‌ كنند. تحولاتی در باج افزار همچون رشد باج افزار به عنوان یک سرویس، اجرای این حملات را برای مجرمین فارغ از میزان مهارت، ساده‌ تر می ‌کند. در آینده، باج افزار تنها به کاربران مجزا حمله نخواهد کرد، بلکه تمامی شبکه‌ ها را نیز مورد هدف قرار می‌ دهد. اغلب قربانیان باج افزار ترجیح می ‌دهند به مجرمین باج بپردازند، زیرا هیچ ابزار دیگری ندارند تا به کمک آن سیستم‌ ها و داده ‌های خود را باز پس بگیرند. تا حد امکان برنامه ‌های قدرتمندی برای بازگرداندن سیستم و داده ‌ها ایجاد کنید، همچون گرفتن بک آپ یا پشتیبان از تمامی داده‌ های سیستمی روزمره.
بیشتر برنامه ‌ها و سرورها اطلاعات خود را به ابر انتقال می دهند تا از مزیت مقرون به صرفه بودن، مقیاس پذیری و قابلیت دسترسی آن بهره ‌مند شوند. در نتیجه، محیط ‌های ابری هدف احتمالی حملات هکرها خواهند بود. به گزارش حفاظت سایبری Cisco 2017 Midyear، هکرها تشخیص می ‌دهند که با حمله به سیستم ‌های ابری می‌ توانند با سرعت بیشتری به سیستم‌ های متصل نفوذ پیدا کنند و ما انتظار داریم که در سال 2018 مشکلات بیشتری را در امنیت ابر شاهد باشیم. شرکت ‌ها باید دستورالعمل‌ های حفاظتی را برای کاربری ابر عمومی و شخصی تولید کنند و یک مدل ابری انتخابی را به‌کار ببرند تا محدودیت‌ هایی را برای خطرات در نظر بگیرند.
دستیابی به قابلیت دید کامل در شبکه‌ ها رمز موفقیت در متوقف کردن هکرها یا ماشین‌ ها می‌ باشد و یادگیری ماشین می‌ تواند با درک رفتار دستگاه‌ هايي نظیر تجهیزات IoT در شبکه کمک کننده باشد و همچنین در تشخیص نقاط ضعف که به شدت مستعد حمله هستند، در شبکه مؤثر خواهد بود. در سال 2018 یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بی تردید بخش ‌های اصلی افق حفاظت سایبری در آینده خواهند بود.
کلام آخر اینکه ما در حال مواجهه با مرز جدیدی از نوآوری هستیم و اگر قابلیت ‌های امنیتی برای حمایت از سرمایه‌ گذاری ‌های جدید ساخته ‌شوند، تنها می ‌توانیم فرصت را در اختیار بگیریم. ما بیش از پیش به متخصصان و افراد حرفه ‌ای آموزش ‌دیده‌ نیاز داریم، و همینطور ابزارهای هوشمندتری که حفاظت سایبری را برای کسب و کارها و مشتریان خود مؤثرتر می ‌کنند.
مجله تخصصي دنياي حفاظت
World of Security Magazine

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran