8:30 - 17:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

88102518

تماس برای مشاوره رایگان

اینستاگرام

آپارات

 

سلاحی جدید در جنگ داده ‌ها

ایمن سازان پیشرو > مقاله آموزشی  > سلاحی جدید در جنگ داده ‌ها

سلاحی جدید در جنگ داده ‌ها

با توجه به تهدیدات بی‌ شماری که امروزه سازمان ‌ها در هر دو بخش خصوصی و غیر خصوصی با آن مواجه هستند، متخصصان حوزه ‌ی حفاظت در تلاشند تا داده‌ هایی از تمامی منابع موجود و در دسترس خود را جمع ‌آوری، ذخیره و آنالیز کنند و یک گام جلوتر از دیگران باشند. با این حال، اگرچه مسیرها و روش‌ های ارتباطی افراد هر روز بیشتر و بیشتر می‌ شود، اما ابزارهای موجود برای کمک به کاربران نهایی در کاهش خطرات احتمالی اینترنت و رسانه‌ های اجتماعی بسیار ناچیز هستند.

با وجود اینکه سعی در جمع ‌آوری اطلاعات درباره‌ ی یک موضوع مشخص برای کاهش این خطرات غیر ممکن و بیهوده به ‌نظر می ‌رسد، برخی شرکت‌ها و آژانس ‌های دولتی، به نظارت بر رسانه‌ های اجتماعی و فعالیت ‌های مربوطه مشغولند تا آگاهی افراد را در این زمینه تقویت نمایند و البته راهکارهای این سازمان ‌ها نیز در حال پیشرفت روزافزون است.

یکی از شرکت ‌هایی که چنین راهکارهایی را ارائه نموده، Babel Street نام دارد که محصول پرچمدار خود را اخیراً تحت عنوان Babel X رونمایی کرد.پلتفرم Babel X یک پلتفرم رسانه‌ ی اجتماعی چند زبانه و نظارت بر شبکه می باشد که برای کمک به متخصصان حفاظت، در آنالیز و معنا بخشیدن به داده‌ های مربوط به آنان و سازمان ‌هایشان، فارغ از مکان تولید این داده ‌ها طراحی شده است.

جف چپمن (Jeff Chapman) مدیرعامل کمپانی Babel Street اظهار داشت: «مأموریت اصلی ما این است که اطلاعات را از منابع نامحدود و به زبان های نامحدود در مکانی مشخصی ارائه کنیم. به گفته ‌ی آقای چپمن این كمپاني، مشتریان دولتی و تجاری از سرتاسر جهان دارد؛ مشتریانی که بهدنبال اطلاعاتی مرتبط با حوزه‌ ی فعالیت خودشان هستند.

چپمن در ادامه گفت: یکی از کاربری‌ های Babel که ما را متمایز ساخته آن است که شما با وجود آن می‌ توانید تا هر اندازه که بخواهید اطلاعات تخصصي و جزئی و یا کلی و غیر تخصصی را جستجو کنید و سپس سيستم اطلاعات را بر اساس نیازمندی‌ های شما جمع‌ آوری می ‌نماید.

او گفت: ما تمامی محتوای موجود در سایت ‌های Dark Web که دسترسی به آنها از طریق موتورهای جستجو امکان ‌پذیر نیست را نیز به‌ کار گرفته ‌ایم. ما امکان ورود به بیش از 40 شبکه اجتماعی، میلیون ‌ها وبلاگ، گروه‌ اجتماعی و همچنین همه‌ ی محتوای Dark Web خودمان و داده‌ های شخص ثالث (third-party) را برای مشتریان عرضه کرده ‌ایم.

اگرچه اطمینان یافتن از اثربخشی این اطلاعات بر حفاظت سازمان‌ ها،همچون گشتن به دنبال سوزنی در انبار کاه به نظر می‌ رسد، آقای چپمن اظهار می ‌دارد که مشتریان خود را آموزش داده ‌اند که چگونه داده‌ ها و اطلاعاتی که می‌ خواهند را پیدا کنند. وی می ‌گوید: «ما به بهترین شکل ممکن به آنان یاد داده ‌ایم که چگونه محتوایی را که می ‌خواهند، بیابند؛ بنابراین، سیستم طراحی شده به قدری توانا است که بتواند به کاربران اجازه دهد تا به‌ راحتی موضوعات مختلف را به تاریخ و زبان مورد نظرشان و به صورت یک کلمه، گروهی از کلمات یا حتی در قالب یک عبارت به دست آورند. نوع موارد ذکر شده تنها به درخواست کاربر نهایی بستگی دارد. اگر می‌خواهید به این حقیقت دست یابید که مردم یک محصول را چقدر می‌ پسندند، درست مانند آن است که بخواهید یک شبکه‌ ی بزرگ را طراحی کنید. اگر می‌ خواهيد دریابید این فردی که سعی می ‌کند به سازمانتان آسیب وارد کند کیست، بنابراین شما باید بسیار تخصصی به جستجو بپردازید.

در نهایت، چپمن متذکر شد که هدف کمپانی Babel Street از ساخت این محصول، قرار دادن آن به عنوان جایگزینی برای آنالیزگرهای حفاظتی یا محققان شرکت‌ ها نیست، بلکه هدف، آسانتر و مؤثرتر نمودن کار آن‌ها می‌باشد. وی می‌گوید: به روزهای گذشته بازگردید که اگر می‌خواستید کتابی را بیابید به کتابخانه‌ ي مجموعه‌ یا محله‌ ي خود می‌رفتید. ما نیز به نوعی، کتابخانه‌ ي مجموعه یا محله‌ ي شما هستیم.

No Comments

Leave a Comment

EnglishIran